SPORTSHOWROOM

Nike

Shox

Prepoznatljiv asortiman sportskih cipela.

Nike Shox
© Nike

Nova vrsta jastuka

Početkom 1980-ih Nikeova tehnologija zračnog jastuka počela je polijetati. Nakon što je izvorno predstavljen na tenisicama marke krajem 70-ih, tada je dodan širokom rasponu modela od košarkaških trenera do tenisica za životni stil. Međutim, Nike je uvijek inovativan, a nije prošlo mnogo vremena prije nego što su njegovi dizajneri počeli raditi na novom obliku jastuka. Dok se Air temeljio na mekanim jastučićima ispunjenima inertnim plinom, ovaj sustav podrške bio je više mehaničke prirode. Kao takav, predstavio je potpuno drugačiji skup izazova za svoj dizajnerski tim. Međutim, nakon što su one riješene, ambiciozni projekt donio je jedinstvenu vrstu cipela kakve nikada prije nisu bile viđene. Šireći se u kolekciju nekonvencionalnih dizajna pod okriljem Nike Shoxa, promijenio je scenu tenisica i nastavlja stvarati valove u kulturi do danas.

© Nike

Otkrivanje relikvije

Desetljećima kasnije, 2023. godine, grupa kustosa predvođena poznatim Glennom Adamsonom dobila je ekskluzivni pristup Odjelu Nike Archives. Ova rijetka povlastica odobrena je kako bi tim mogao pronaći predmete za izložbu koja će biti otvorena u Vitra Design Museum u Njemačkoj 2025. godine. Tijekom njihove potrage, uz prototipove i neobjavljene dizajne, otkrili su čudnu napravu. Sastavljen od velikog metalnog okvira s cipelom u sredini, imao je velike opruge postavljene preko prednjeg dijela i iza pete, a na prvi pogled bilo je teško zamisliti koja je njegova svrha mogla biti. Zapravo, sastavljena je kako bi se istražilo kako korištenje opruga utječe na kretanje i jastučiće cipele. Ovaj eksperimentalni uređaj bio je relikt od najranijih trenutaka Nike Shox projekta i savršeno je sažeo out-of-the-box razmišljanje koje ga je karakteriziralo.

Složeni izazov

Prisutnost takvog specijaliziranog komada opreme u Nikeovim arhivima pokazuje koliko je bilo teško dizajnirati učinkovit mehanički sustav jastuka, zbog čega je možda proces razvoja trajao tako dugo. Počevši od 1984. godine, projekt Shox vodio je dizajner Bruce Kilgore, koji je upravo stvorio jednu od najlegendarnijih silueta marke u Air Force 1. Kilgoreov tim promatrao je sprintere koji su trčali na poliuretanskoj stazi na Sveučilištu Harvard za inspiraciju i nastavili poduzimati niz biomehaničkih testova kako bi vidjeli mogu li iskoristiti materijal za proizvodnju iste vrste odziva u cipeli. U to vrijeme, Air Max još nije bio izumljen, a Shox jastuk je postavljen da bude zapanjujući nastavak Nike Aira, ali dizajneri su se borili da pronađu formulu koja je radila.

© Nike

Potraga za povratkom energije

Tijekom sljedećeg desetljeća eksperimenti tima nastavili su se dok su pokušavali izgraditi sustav jastuka koji bi mogao dati veliki povrat energije - nešto što nijedna marka cipela nije postigla u to vrijeme. Zapravo, krajem 1980-ih, New York Times je izvijestio da je koncept povrata energije "izuzetno složen" i "slabo razumljiv", dovodeći u pitanje tvrdnje svjetskih proizvođača cipela da je to čak i moguće. Ipak, Nikeovi dizajneri nastavili su svoj rad i primijenili sve vrste tehnika u potrazi za cipelama koje vraćaju energiju. Čak su pokušali dodati čelične lisne opruge, koje su se tradicionalno koristile u ovjesu vozila, na središnji potplat, ali ih je korisni proizvod nastavio izbjegavati, a još je više godina prošlo bez rješenja. U međuvremenu, Air Max je postao globalni uspjeh i Nike je razvio responzivni, energetski povratni Zoom Air sustav jastuka. Na kraju, ipak, uz doprinos vrhunskih dizajnera kao što su Sergio Lozano - um iza Air Max 95 - i zahvaljujući suvremenim tehnikama za proizvodnju pjene, tim je uspio stvoriti funkcionalan prototip. Bilo je to sada 1997.

© Nike

Šoks stupovi

Nakon što su konačno usavršili jedinu jedinicu Shox, Nikeovim dizajnerima trebalo je još tri godine da osmisle prvu siluetu koja će ga sadržavati. Objavljen 2000. godine, ovaj revolucionarni model nazvan je Nike Shox R4; ime koje je dalo uvid u dizajn cipele. R se zalagao za trčanje, što je bilo prikladno s obzirom na to da je Nike dugo bio na čelu tehnologije sportske obuće, dok je 4 predstavljao konstrukciju novog jastuka, koji se sastojao od četiri stupa poznatih kao Shox stupovi ili "pucks". Smješten ispod pete, svaki stup bio je šuplja cijev izrađena od posebne vrste poliuretanske pjene čija su elastična svojstva omogućila da apsorbira udar stopala udarca u pod pritiskom pod njegovom težinom prije nego što se vrati natrag i vraća energiju nositelju dok se ponovno podiže. Četiri stupa držana su na mjestu između para TPU ploča smještenih ispod pete, jedan iznad njih, a drugi ispod njih, s malim udubljenjima u sredini kako bi se osiguralo da se svaki stup pritisne prema unutra, a ne prema van i tako bi se postigao povratak energije poput opruge koji su dizajnirani za pružanje. To je pomoglo stabilizirati cijelu Shoxovu strukturu, dok je tradicionalna Phylon pjena ispunila ostatak srednjeg potplata kako bi pružila udobnu potporu sve do nožnog prsta.

© Nike

Shox BB4

Nedugo nakon izlaska R4, Nike je lansirao svoju drugu mehanički jastučastu cipelu u obliku Shox BB4. Dizajnirao ga je Eric Avar, koji je osmislio neke od Nikeovih najuspješnijih košarkaških trenera 90-ih, od klasičnih modela kao što je Air Max Penny do vrlo inovativnog Air Foamposite One. Avar je namjeravao svakom od svojih dizajna dati "jedan odvažan, ikonski izraz", navodeći da je također moguće "izvući se s dva". Na Shox BB4, trebao mu je samo jedan jer je nastojao napraviti Shox jastuk žarišne točke modela ukrašavanjem stupova u živopisnim tonovima kao što su Lapis i University Red.

© Nike

Tehnološki napredan dizajn

Zajedno sa svojim jarko obojenim stupovima, Avar je Shox BB4 opremljen visokotehnološkim značajkama kako bi ga optimizirao za visoko intenzivni sport košarke. Detaljni dizajn list iz tog vremena otkrio je neke od njih, uključujući prednje noge, koje su spriječile kotrljanje stopala, gornji sloj od sintetičke kože, koji je imao "internaliziranu medijalnu bočnu strukturu protiv inverzije stabilnosti" i njegov potplat od ribljeg kostiju, koji je bio izrađen od izdržljive gume i pružao maksimalnu vuču. Zanimljivo je da je novi jastuk opisao kao "izloženu jedinicu zračnog potpetice", možda ga želeći povezati s tehnologijom Air koja je marku učinila tako uspješnom, nakon svega, svaka od cijevi imala je zrak u svom izdubljenom središtu. Kako bi pratio ovu jedinicu pete, BB4 je imao zglobnu jedinicu Zoom Air u prednjem dijelu, što znači da je sadržavao dvije najspringiest midsole tehnologije okolo. To je omogućilo Nikeu da u istom komadu navede da je to "budućnost visokih performansi, vrhunske, inovativne košarkaške obuće" i da je "projektirana kako bi potaknula najbolje igrače na najvišu razinu eksplozivnosti, vožnje i brzine".

© Nike

Futuristička estetika

R4 i BB4 privukli su veliku pažnju kada su prvi put izašli, ne samo zbog svoje futurističke estetike, koja je privukla osjećaje tog vremena. Tek je počelo novo tisućljeće i postojala je snažna želja za proizvodima koji su izgledali kao da su iz budućnosti. Šoksovi stupovi zasigurno su imali takav izgled, ali elegantno oblikovana gornja strana R4 i BB4 također se uklapaju u ovaj trend. To nije bila slučajnost jer su dizajneri iza svake cipele koristili svemirska odijela i drugu opremu za svemirsko doba za inspiraciju. Uz posebno dizajnirani logotip Nike Shox, R4 i BB4 također su nosili suptilni logotip s pet točaka Nikeovog vizionarskog Alpha projekta, koji je pokrenut na samom početku 1999. godine i imao je za cilj pomoći sportašima da poboljšaju svoje performanse kroz stručno izrađenu odjeću. To je samo po sebi cipeli dalo osjećaj znanstvene fantastike, kao i sjajni sintetički materijali i metalni tonovi, tekuće linije i perforacije, reflektirajući naglasci i elementi nježne prelijevanja. Povrh toga, stupovi pete imali su izgled svemirskih raketnih motora, tako da je cijeli dizajn izgledao kao komad tehnologije koji je vraćen iz budućnosti.

Nevjerojatan sportski trenutak

Ova kombinacija najsuvremenije tehnologije performansi i prepoznatljivog izgleda pokazala je da prve Shox cipele razvijaju snažno početno praćenje. Međutim, to je bio BB4 koji je stvarno uzletio zahvaljujući sportskom trenutku koji je danas kao što je bio tada. Dogodilo se na Olimpijskim igrama u Sydneyu 2000. godine kada je američka muška košarkaška reprezentacija otišla za svoju 12. zlatnu medalju u povijesti događaja. Nakon što su već pobijedili Kinu, Italiju, Litvu i Novi Zeland, SAD su se 25. rujna pojavile u The Dome u Sydneyu kako bi odigrale svoju posljednju utakmicu u skupini protiv Francuske. Utakmica je ušla u drugo poluvrijeme, a Sjedinjene Države već su izgradile snažno vodstvo od 15 bodova, kada je kapetan momčadi Gary Payton gurnuo prema obruču samo da bi vidio njegov udarac. Dok se lopta oporavljala i francuska momčad izgledala je kao da će se izvući, Vince Carter je napao niotkuda da pokupi igru. Carter se istaknuo u dvije prethodne NBA sezone, prvo osvajanjem nagrade za novaka godine 1999., a zatim jednim od najlegendarnijih nastupa u povijesti Slam Dunk Contest 2000., koji je osvojio u izvanrednom stilu nakon niza zakucavanja. Međutim, ono što je učinio kasnije nadmašilo je bilo koje od tih prethodnih postignuća. Prešao je liniju s tri točke na putu prema obruču samo da bi se susreo s najvišim čovjekom na terenu, Francuz Frédéric Weis, 7ft 2in. Bez zaustavljanja, nastavio je, koristeći svoje nove Shoxove trenera kako bi skočio visoko iznad glave divovskog braniča i udario loptu u mrežu.

© Nike

Dunk de la mort

Poznata slika koja je snimila Carterovo nevjerojatno zakucavanje prikazuje igrača koji visi u zraku nad zapanjenim Weisom, par glatkih bijelih i tamnih mornaričkih Shox BB4 na nogama i loptu koja se drži u jednoj ruci dok je ljulja prema mreži. U pozadini, njegovi suigrači Gary Payton i Kevin Garnett mogu se vidjeti kako gledaju u strahopoštovanje, potonji s otvorenim ustima u čudu. Sjedinjene Države nastavile su udobno osvojiti igru i ponovno pobijediti Francusku tjedan dana kasnije kako bi uzele zlatnu medalju, ali Carterovo zapanjujuće zakucavanje bilo je možda najupečatljiviji trenutak turnira, dajući veliku izloženost BB4. Među francuskim medijima, kadar je postao poznat kao "le dunk de la mort" ili "The Dunk of Death", a u Sjedinjenim Američkim Državama ušao je u povijest kao jedan od najlegendarnijih primjera "posterizacije" - čin igrača koji radi nešto tako izvanredno da se može pojaviti na plakatu.

Početak uspješnog partnerstva

Za Weisa, zakucavanje smrti bio je trenutak progonstva, ali ga je dobro prihvatio, a kad ga je ESPN intervjuirao na 15. godišnjicu događaja, bio je velikodušan, rekavši da Carter "zaslužuje napraviti povijest". Također je izjavio kako je 25. rujna 2000. godine bio dan kada je "naučio da ljudi mogu letjeti". U međuvremenu, za Cartera je to bio trenutak koji je obilježio početak dugoročnog partnerstva s Nikeom i onaj koji mu je bio nevjerojatno važan nakon što je odustao od 10-godišnjeg ugovora s Pumom ranije te godine. Od tada, Shoxovi modeli često su se koristili kao cipele za potpis, a pojavio se zajedno sa suigračem Garyjem Paytonom u nizu reklama koje su pokazivale elastičnost Shoxovog sustava podrške. Iskoristivši Carterovo izvanredno olimpijsko zakucavanje, koje je i samo bilo savršena reklama za tehnologiju, Nike je proizveo marketinšku kampanju koja se uglavnom temeljila na jednoj buci: "dosadnom" Shox stupovima. Zvuk se mogao čuti tijekom TV oglasa, koji su prikazivali Cartera kako skače preko ljudi kako bi zakucao, a riječ se pojavila kao jedini tekst na plakatima koji promoviraju Shox.

© Nike

Shox VC 1

Godine 2001., na poleđini ove privlačne kampanje, objavljena je Carterova prva potpisana cipela, Shox VC 1. Stvorio ga je tadašnji direktor dizajna košarke Nike, Aaron Cooper, koji se etablirao kao snažan kreativni glas unutar divizije nakon što se pridružio kao stariji dizajner 1994. godine, trebao je imati dugometražni Shox jastuk, ali inženjeri nisu mogli konstruirati radni proizvod na vrijeme za namjeravano izdanje. Kao rezultat toga, imao je četiri Shox stupa u petu, baš kao i BB4, dok je njegov inovativni gornji dio sadržavao čvrsto pričvršćenu mrežastu čizmu zatvorenu u sloj foampozita. Ova kombinacija izdržljivog, aerodinamičnog vanjskog dijela, čarape nalik unutrašnjosti i opružnog potplata omogućila je Carteru da se kreće s više brzine, leta i odskoka nego ikad prije. U međuvremenu, njegov minimalni vanjski dio bio je naglašen i s logotipom Nike Shox i s pet točaka Alpha projekta, a osiguran je pomoću novog sustava čipke za cijevi koji je razvio Cooper i kasnije patentirao Nike.

Širenje serije Shox

Iste godine kada je izdan VC 1, Nike je također ponovio svoju Shox liniju, prvo s R4 +, koji je imao gornju mrežicu i sustav pričvršćivanja s patentnim zatvaračem, a zatim kroz model nazvan Shox NZ. Stvorena je i namjenska Shoxova obuća poznata kao XT, dodajući još tri Shoxova stupa u nizu ispod sredine stopala za ukupno sedam potpornih stupova. Godine 2002., Shox tehnologija je ušla na bejzbolsku cipelu, primjenjujući se na potpisnu liniju All-Star igrača Kena Griffeya, čija je prethodna obuća uvijek sadržavala Air Max jastuk. Međutim, najinovativnije siluete ponovno su one koje je stvorio Nike Basketball, čiji su dizajneri konačno uspjeli proširiti Shox jastuk duž cijele duljine potplata na Shox VC 2. Elegantan izgled modela VC 2 temeljen je na modelu Bentley, a njegov avangardni dizajn utjecao je na Andyja Cainea da se pridruži brandu. Kasnije će primijetiti da je cipela bila "složena i jednostavna odjednom" i na kraju je postala Nikeova potpredsjednica dizajna obuće.

© Nike

Proljeće u njegovom koraku

Kako bi pokazao povratak energije Carterove druge potpisne cipele, Nike je proizveo još jednu laganu reklamu s igračem Toronto Raptorsa. U njoj pleše uz ulicu s izvorom u koraku, energično skačući u stablo kako bi spasio žensku mačku prije nego što uhvati lopova, pleše sa ženom na cesti i izvodi niz akrobatskih poteza. Na kraju prolazi kroz vrata s oznakom "Raptors Basketball" prije nego što skine ljubičasto odijelo kako bi otkrio da nosi košarkašku opremu ispod i trči na teren kako bi odigrao utakmicu. Poput ranijih reklama, to je naglasilo performanse Nikeovih košarkaških trenera Shox, koje su sada nosili nekoliko NBA igrača, uključujući All-Star Jason Kidd, koji je nastupio uz Cartera na Olimpijskim igrama 2000. godine.

Šoks omamljivač

Međutim, nisu bili popularni samo VC modeli: još jedan Cooper-zamišljeni dizajn poznat kao Shox Stunner smatrao se jednim od najboljih Shox košarkaških cipela. Ovaj vrlo napredni trener nastao je nakon što su Cooper i njegov kolega dizajner Eric Avar odlučili odati počast kolegi Davidu Bondu posebnom cipelom posvećenom kreativnom utjecaju koji je imao na Nike Basketball tijekom više od deset godina rada u odjelu. Da bi to napravili, sastavili su kolekciju značajki visokih performansi iz nekih od najutjecajnijih silueta marke kasnih 90-ih i ranih 2000-ih, kao što su Nike Air Penny IV, Air Flightposite, Air Kukini i Air Presto. Umjesto da odluče dati Stunneru Air jedinicu, kao i svi ti drugi dizajni, Cooper i Avar odlučili su ga razlikovati od Shox jastuka, pokazujući kako je cijenjena tehnologija u to vrijeme.

Utjecajna cipela

Na svom izdanju, Stunner je postao nevjerojatno popularan, nosio je istaknute NBA All-Stars poput Tima Hardawaya i Barona Davisa, WNBA All-Star Sue Bird i cijelu postavu Maryland Terrapins, koji su pružili još jedan veliki oglas za Shox tehnologiju dok su osvojili prvi NCAA turnir tima dok su nosili cipelu 2002. godine. Cooperov inteligentni dizajn također je došao s gumenom narukvicom koja je postala vrlo tražena sama po sebi i na kraju je utjecala na iznimno uspješnu traku Livestrong Foundation, koja je i sama započela globalnu ludost za ovom vrstom pribora.

© Nike

Uspon i pad Shox jastuka

Nikeovi Shox treneri i dalje su bili popularni sredinom 2000-ih, kada je serija proširena s još više modela Vincea Cartera. To je kulminiralo Shoxom VC 5 iz 2006., dok su drugi novi dizajni uključivali Shox TL, čiji se naziv temeljio na "ukupnoj" pokrivenosti Shoxom koju je dvanaest stupaca pružalo duž duljine potplata. Svijet tenisa također je dobio Shox dizajn kada je Serena Williams nosila Shox Glamour na Flushing Meadowsu 2004. godine, dok je zdepasti Shox Bomber objavljen 2005. godine kao još jedan košarkaški model, ovaj koji je sportski nosila zvijezda Indiana Pacersa Jermaine O'Neal. U međuvremenu, Shox cipele pojavile su se u popularnoj kulturi, jer ih je Hugh Laurie često nosio dok je igrao ciničnog genija Dr. Gregoryja Housea u visoko ocijenjenoj TV seriji lika. Zatim, 2006. godine, tehnologija je bila upetljana u kontroverze kada je Nike sugerirao da je konkurentska tvrtka za obuću adidas kopirala neke komponente Shox potplata kako bi napravila vlastiti jastuk a3. Tužba zbog povrede patenta podnesena je protiv Adidasa, a predmet je na kraju riješen izvan sudova 2007. godine. Međutim, do tog trenutka, argument nije bio jer je Shox nekako izgubio svoju privlačnost, a tehnologija je ispala iz mainstreama.

© Nike

Podzemno praćenje

Nakon 2006. godine Shox cipele nisu bile ni blizu toliko popularne kao što su bile prije, a Nikeovi dizajneri prestali su koristiti mehanički jastuk na novim dizajnima tenisica. Neki su sugerirali da je to zbog nekonvencionalnog izgleda, dok su drugi tvrdili da jastuk nije tako elastičan ili udoban kao što je marka predložila. Bez obzira na razlog, Shox je dugo pao s radara, zadržavajući samo sljedbenike u raznim subkulturama diljem Europe, gdje su ga nosile određene skupine nogometnih navijača. U međuvremenu je u Ujedinjenom Kraljevstvu postao važan dio underground prljave scene, gdje je odvažan, prepoznatljiv izgled Shox stupova napravio snažnu modnu izjavu i omogućio članovima supkulture da izgrade identitet koji ih je međusobno povezivao. Kao rezultat toga, određena ulična kreda postala je pričvršćena na modele poput Shox R4, koji je pružio buntovnu alternativu mainstream modnim trendovima, čak i ako je zaboravljena od strane većine obožavatelja tenisica.

Mirno razdoblje

Tijekom 2010-ih, mali tračci Shoxa mogli su se vidjeti s nekoliko NZ boja koje su izašle oko 2014. i 2015. uz crno-zlatni Shox TLX Mid, ali nisu uspjele dobiti mnogo trakcije. Marka je čak eksperimentirala s radikalnijim dizajnom, uključujući neobjavljeni Air Force 1 Shox, koji je na kraju kupio bivši zaposlenik Nikea na online aukciji. U 2018. godini Nike je uložio više zajedničkog napora kako bi obnovio tehnologiju putem novog modela nazvanog Shox Gravity. Njegova obnovljena estetika sadržavala je glatke cilindrične stupove u okviru ispod pete, donoseći novi Shox izgled koji je podsjećao na prototip iz Kilgoreove razvojne faze 1991. godine. To je zatim kombinirano s najsuvremenijim Nike tehnologijama kao što su Flyknit i Flywire kako bi cipela bila izdržljivija i udobnija.

© Nike

Povratak u središte pozornosti

The Gravity je postigao određeni uspjeh, ali zadivljujuća suradnja s Comme des Garçons 2019. godine stvarno je gurnula Shox natrag u središte pozornosti. Iskoristivši trend za glomazne Y2K trkače koji se dogodio krajem 2010-ih, CDG se udružio s Nikeom kako bi stvorio dvije super-zrnate verzije modela Shox TL iz 2003. godine. Imao je još ekscentričniji izgled od izvornika, s grubo izrezanim mrežastim gornjištima, buntovnim detaljima i blistavim Comme des Garçons lancima koji su se omatali oko sredine stopala. Ovaj atraktivan dizajn savršeno se podudara s vanjskim izgledom dugačkog Shox jastuka ispod noge i bio je odličan način za ponovno uvođenje tehnologije baštine u kulturu tenisica.

Odavanje počasti sceni prljavštine

Uz CdG x Shox tenisice, Nike je odlučio poštovati povijesnu vezu između Shoxa i britanske scene prljavštine radeći s britansko-nigerijskim reperom i producentom Skeptom. Istaknuti prljavi MC tijekom 2000-ih i 2010-ih, Skepta je odabrao TL model jer je "vidio svu djecu kako ljuljaju Shox" kada je putovao u sjeverozapadnu Englesku i želio proslaviti ono što mu je bila "prava ulična cipela". Njegov dizajn sadržavao je elemente koji su odali počast njegovoj nigerijskoj baštini, uključujući snažan otisak lava na ulošku. Ovaj upečatljiv motiv inspiriran je Isiagu odjećom naroda Igbo u Nigeriji, koja simbolizira moć, autoritet i ponos. Skepta je postao nigerijski poglavica u travnju 2018. godine, pa je njegov Shox TL napravljen kako bi odao počast toj činjenici, kao i korijenima njegove obitelji, a istovremeno povezujući zemlju s ostatkom svijeta koristeći moć kulture.

© Nike

Povratak počinje

Ove dvije nezaboravne suradnje pružile su novi temelj na kojem je Nike mogao izgraditi kolekciju Shox tenisica za sljedeću generaciju. R4, BB4 i TL ponovno su uvedeni, zajedno sa ženskim ekskluzivnim proizvodima kao što su Enigma i Nova. To je ohrabrilo Vincea Cartera, koji je sada igrao posljednje dvije sezone svoje veličanstvene NBA karijere s Atlanta Hawksima, da se ponovno pojavi na terenu u trenerima Shoxa. U 2019. godini Nike je čak producirao tri izdanja TL-a s brazilskim nogometašem Neymarom, dok je kanadski reper Drake također uočen kako nosi par R4 tijekom svoje turneje Assassination Vacation Tour 2019. godine kada je Shox povratak počeo ubrzati.

© Nike

Modne suradnje

U 2020. godini došlo je do proliferacije Shox boja, a nakon tihe 2021. godine, još jedan zajednički val u 2022. godini vidio je dugogodišnji Nike partner Supreme design dvije verzije rane Shox siluete poznate kao Ride 2. Ove bijele i crvene tenisice utjelovile su retro izgled Y2K trkača s njihovom mješavinom mrežaste i tekuće kože na vrhu zdepastog središnjeg potplata, a kao i većina Supreme x Nike suradnji, pokazale su se vrlo popularnima. Otprilike u isto vrijeme, britanska dizajnerica Martine Rose pokazala je svoj jedinstveni pogled na liniju kao dio svoje kolekcije za proljeće 2023. tijekom Londonskog tjedna mode u lipnju 2022. godine. Igrajući na svom omiljenom stilu cipela, Rose je otvorila petu svog dizajna, poznatog kao Shox Mule MR4, i podigla visinu stupaca Shox kako bi mu pružila više platformskog osjećaja. U međuvremenu, elegantan vez i suptilno brendiranje ukrasili su gornji dio za sofisticirani izgled koji je donio široko priznanje dizajnu u modnom svijetu i doveo do objavljivanja još tri živopisne boje u 2023. godini.

© Nike

Novo doba za Shox tehnologiju

Budući da nisu uspjeli privući pažnju obožavatelja tenisica ili ležernih nositelja tijekom većine 2010-ih, Shox cipele konačno su se vratile na istaknutost početkom 2020-ih, započinjući novu eru prosperiteta za desetljećima staru tehnologiju jastuka. Nadovezujući se na popularne suradnje 2022. i 2023. godine, Nike je preusmjerio svoje napore na klasične Shox dizajne, s retro verzijom OG R4 objavljenom 2024. godine uz niz novih boja i još više Shox TL-ova, koji su bili glavni dio obnovljene Shox linije od 2019. godine. Povrh toga, Shox Ride 2 je po prvi put vraćen kao opće izdanje nakon uspjeha kao kolaborativni tenisica dvije godine prije. Uz svu nadu prethodnih nekoliko godina, ova izdanja bila su veliki uspjeh, a radikalne tenisice prožimale su kulturu, pojavljujući se na nogama slavnih osoba poput hip hop zvijezde Kendricka Lamara, koji je iznenadio sve kad se pojavio na koncertu The Pop Out: Ken and Friends u izvornom Comet Red koloritu R4. Uslijedilo je ludilo aktivnosti na društvenim medijima kada su njegovi obožavatelji otišli na internet kako bi raspravljali o nekonvencionalnom izboru tenisica utjecajnog glazbenika, a odjednom su svi ponovno razgovarali o Shoxu.

© Nike

Tehnologija ispred svog vremena

Događaji poput ovog pokazuju koliko je zagonetan Nike's Shox sustav jastuka i uvijek je bio, jer više od dvadeset godina nakon što je prvi put izašao, nastavlja očarati ljubitelje tenisica širom svijeta. Iako je tehnologija u početku zamišljena kao alternativa i možda nasljednik Nike Aira, jedinstvena estetika prepoznatljivih Shox stupova privukla je najviše obožavatelja. To je također ono što Shox drži relevantnim, čak iu prisutnosti više laganih pjena koje vraćaju energiju poput Nike React. Unatoč postojanju takvih naprednih sustava jastuka, Shoxove siluete pronašle su mjesto za sebe u modernoj kulturi tenisica, kako među onima koji ih se rado sjećaju iz godina Vincea Cartera, tako i unutar nove zajednice obožavatelja koji obožavaju svoje odvažne dizajne. Čak i na početku tisućljeća ove cipele bile su daleko ispred svog vremena, ali i danas uspijevaju izazvati isti osjećaj svojim futurističkim stilom i svojim proljetnim potplatima.

Read more

SPORTSHOWROOM koristi kolačiće. O našoj politici prema kolačićima.

Nastavak

Odaberite svoju zemlju

Europa

Amerike

Azija Pacifik

Afrika

bliski istok