
Nike Air Force 1
2758 artikalaPovijesni susret „Air“ i košarke.

Air Force 1 x Tiffany & Co. 1837
Pogledaj

"The Ten"
Pogledaj

Air
Pogledaj
- Nike
- Air Force 1 Low Retro
- FD7039-600
- €149,99
- Nike
- Air Force 1 '07
- FD0801-100
- €129,99
- Nike
- Air Force 1 '07
- FD0793-100
- €129,99
- Nike
- Air Force 1 '07 SE
- DX6764-100
- €129,99
- Nike
- Air Force 1 '07
- DX6541-100
- €119,99
- Nike
- Air Force 1 Premium
- DR9503-601
- €129,99
- Nike
- Air Force 1 Premium
- DR9503-201
- €139,99
- Nike
- Air Force 1 Premium
- DR9503-100
- €129,99
- Nike
- Air Force 1 Premium
- DR9503-001
- €139,99
- Nike
- Air Force 1 '07 LX
- DR0148-101
- €129,99
- Nike
- Air Force 1 High SE
- DQ7584-100
- €139,99
- Nike
- Air Force 1 Low SP x UNDERCOVER
- DQ7558-101
- €159,99
- Nike
- Air Force 1 Low SP x UNDERCOVER
- DQ7558-002
- €159,99
- Nike
- Air Force 1 Low SP x UNDERCOVER
- DQ7558-001
- €159,99
- Nike
- Air Force 1 '07 LX
- DO9456-100
- €139,99
- Nike
- Air Force 1 High '07 x Billie Eilish
- DM7926-300
- €169,99
- Nike
- Air Force 1 Low Retro
- DM0576-101
- €89,97

- Nike
- Air Force 1 PLT.AF.ORM
- DJ9946-101
- €119,99

- Nike
- Air Force 1 PLT.AF.ORM
- DJ9946-001
- €119,99
- Nike
- Air Force 1 Sculpt
- DC3590-105
- €139,99
- Nike
- Air Force 1 Sculpt
- DC3590-104
- €139,99

- Nike
- Air Force 1 Sculpt
- DC3590-101
- €97,97
- Nike
- Air Force 1 High Utility 2.0
- DC3584-100
- €149,99
- Nike
- AF1 Lover XX
- AO1523-800
- €129,99
- Nike
- Air Force 1 Lover XX
- AO1523-100
- €129,99
- Nike
- Air Force 1
- FN3875-100
- €99,99
- Nike
- Air Force 1 Next Nature
- FN3810-400
- €99,99
- Nike
- Air Force 1 '07
- FN3501-101
- €119,99
- Nike
- Air Force 1 '07
- FN3501-100
- €119,99
- Nike
- Air Force 1 '07
- FN3493-100
- €119,99
- Nike
- Air Force 1 LV8
- FJ7706-131
- €109,99
- Nike
- Air Force 1 PLT.AF.ORM
- FJ4965-200
- €129,99
- Nike
- Air Force 1 '07 Next Nature
- FJ4825-100
- €129,99
- Nike
- Air Force 1 '07
- FJ4801-400
- €119,99
- Nike
- Air Force 1 PLT.AF.ORM
- FJ4739-100
- €129,99
- Nike
- Air Force 1 '07
- FJ4228-100
- €129,99
- Nike
- Air Force 1 '07
- FJ4226-100
- €129,99
- Nike
- Air Force 1 '07
- FJ4211-100
- €129,99
- Nike
- Air Force 1 '07
- FJ4211-002
- €129,99
- Nike
- Air Force 1 '07
- FJ4211-001
- €129,99
- Nike
- Air Force 1 '07
- FJ4209-400
- €129,99
- Nike
- Air Force 1 '07
- FJ4209-100
- €129,99
- Nike
- Force 1 Low
- FJ3486-102
- €59,99
- Nike
- Force 1 Low
- FJ3484-102
- €69,99
- Nike
- Air Force 1 Sculpt
- FD9868-100
- €83,97
- Nike
- Air Force 1 '07
- FD9867-100
- €90,97
- Nike
- Air Force 1 '07
- FD9758-100
- €129,99
- Nike
- Air Force 1 '07
- FD9748-001
- €129,99
Air Force 1
Početkom 1980-ih, Nike je bio poznat po svojoj trkačkoj ekspertizi, ali je bio relativno malen na košarkaškoj sceni. Želeći se time pozabaviti, brand je započeo rad na modelu koji je trebao biti nazvan Nike Air Force 1, po poznatom američkom predsjedničkom zrakoplovu. Ovo uzvišeno ime ispostavilo bi se kao povoljan izbor, budući da bi dizajn na kraju postao jednako poznat diljem svijeta kao i imenjak.
U Air Force 1, Nike je htio stvoriti drugačiju vrstu cipela, jednu izgrađenu za eksplozivno skakanje i brze pokrete koji su također imali jastuk za omekšavanje teških slijetanja. Krajem prethodnog desetljeća prvi put je uvedena jedina Air tehnologija, a Nike je znao da će ova revolucionarna inovacija, ako se prebaci na košarkašku cipelu, imati dubok utjecaj na kvalitetu dizajna. Ne samo da je bio sposoban pružiti stabilnu, potpornu bazu kakvu su košarkaši trebali, već je bio i odmah prepoznatljiv simbol Nikeove kreativnosti i posvećenosti proizvodnji najbolje obuće.
Prelazak Air sole jedinice na košarkaškog trenera zahtijevao bi puno domišljatosti, a to se pokazalo kao težak izazov. Dvije godine nakon početka projekta, dizajnerski tim još uvijek nije uspio proizvesti Air košarkašku cipelu. Tada je Nike odlučio imenovati vizionara Brucea Kilgorea koji će preuzeti vodstvo projekta. Nakon što se već etablirao kao sveamerički dizajner proizvoda s istaknutom karijerom, bio je idealna osoba za rad na Nike Air Force 1.
Za izradu visokokvalitetne košarkaške cipele, Kilgore je znao da će morati staviti funkciju ispred forme kako bi zadovoljio posebne zahtjeve igrača. Nike ima povijest dovođenja stručnjaka iz različitih područja kako bi se postigla takva funkcionalna inovacija, a ovaj put nije bilo drugačije. Kilgore se savjetovao s podijatrima i drugim stručnjacima kako bi pomogao u projektu, a na kraju su osmislili potpuno novu jedinicu za zračni jastuk koja je specifična za AF1.
S najvažnijom jedinom jedinicom na mjestu, tim je prebacio fokus na druge utilitarne aspekte dizajna. Kilgore je inspiraciju crpio iz Nikeovog pristupa, čvrste planinarske čizme čija se donja peta zakrivila prema gore i prema Ahilovoj tetivi. Ova značajka je prenesena na Air Force 1 kako bi se osigurala fleksibilnost bez ugrožavanja čvrstoće, dok je proprioceptivni remen dodatno ojačao zaštitu gležnja. Potrebe igrača za vučom također su zadovoljene kroz niz specijaliziranih kružnih struktura na gumenom potplatu koje su im omogućile promjenu smjera s nenadmašnom brzinom.
Kilgoreov dizajn inspiriran je i arhitekturom. Tlocrt pariške katedrale Notre Dame informirao je o izgledu trajnog kuhinjskog potplata - što se rijetko viđalo na košarkaškim cipelama tog vremena - što je uravnotežilo dodatnu visinu koju pruža zračni jastuk u potplatu. Ovi raznoliki utjecaji bili su potpomognuti pametno osmišljenim elementima kao što je sustav za raspoređivanje promjenjive širine koji je zategnuo gornji dio u stopalo za blisku prilagodbu i veliku kontrolu. Sve u svemu, Bruceov gotov proizvod spojio je svoj minimalistički dizajnerski etos s Nikeovom tehnološkom snagom kako bi proizveo inovativnu, elegantnu cipelu koja je Nike Air uvela u košarkaški sport prvi put kada je izdan 1982. godine.
Kako bi privukao više pažnje na svoj novi dizajn, Nike je angažirao neke od najboljih igrača NBA-e da stvore ikonu. U njoj su košarkaške zvijezde Moses Malone, Mychal Thompson, Michael Cooper, Calvin Natt, Jamaal Wilkes i Bobby Jones prikazani kako stoje na asfaltu ispred siluete aviona postavljenog na bogatu narančastu pozadinu izlazećeg sunca. Svi su nosili bijela Nikeova letačka odijela i, naravno, Nike Air Force 1 u svojoj izvornoj bijeloj boji sa sivim detaljima na snijegu i potplatu. Ubrzo nakon toga, ostali visoko cijenjeni NBA igrači počeli su nositi Air Force 1. Zatim je 1983. godine uveden model AF1 Low koji je ponudio drugačiju opciju za one koji preferiraju niski gležanj i veću privlačnost modela.
Osim što je isporučio poboljšanu košarkašku cipelu, Nike Air Force 1 je uspostavio nekoliko važnih fenomena u kulturi tenisica. Postala je prva Nikeova kolekcija koja je ponovno predstavljena kao "retro" dizajn - nešto što je danas uobičajeno među modernim markama tenisica. Razlog tome bila je popularnost modela AF1, koji je u prve dvije godine nakon premijere zaživio u nekim dijelovima Sjedinjenih Država. Godine 1984., kada je postojala realna mogućnost da će ratno zrakoplovstvo 1 biti ukinuto, obožavatelji s istočne obale, posebno oni u Baltimoreu, Philadelphiji i New Yorku, čija je mladost imala nadimak "Uptowns", tražili su da se objavi još materijala. Bila je to uobičajena praksa da se cipele bacaju u korist novijih modela u to vrijeme, ali je pozornica postavljena za izvanredan povratak AF1-a 1983. godine, kada su tri trgovine sa sjedištem u Baltimoreu predstavile Nikeu maštovitu ideju. Predložili su da se jedinstvene verzije prodaju samo iz njihovih trgovina, što je dovelo do još jedne tenisice - suradnje i ograničenih objava. Nikeu se ideja svidjela i rođena je inicijativa "Color of the Month Club". Koncept je privukao obožavatelje iz cijele istočne obale, koji su se okupili u Charley Rudo, Downtown Locker Room i Cinderella Shoes kako bi dobili svoje ruke na jedinstvenim dizajnima. Njihova strast bila je ključna u ponovnom uspostavljanju Nikeovog entuzijazma za model, s ranim ponovnim uvođenjem koje je bilo pionirsko u tim trgovinama i često se odmah prodavalo. 1986., jedva dvije godine nakon što je povučen s polica aviona, Nike Air Force 1 se u potpunosti vratio.
Nakon ponovnog predstavljanja, neumorno zrakoplovstvo 1 prešlo je iz snage u snagu, postupno postajući jedna od najomiljenijih tenisica na svijetu. Povrh svoje reputacije udobne košarkaške cipele, strastveni rad Baltimore scene učinio ga je poželjnim i modnim predmetom, a tijekom 90-ih godina AF1 se počeo širiti kroz različita područja američke kulture. Cjelokupna bijela boja, koja je izašla negdje tijekom ovog desetljeća, postala je posebno popularna zbog svoje netaknute vanjštine i zamršenih linija šivanja. Hip hop glazbenici i izdavačke kuće počeli su prihvaćati ovaj model od strane popularnih umjetnika kao što je Jay-Z, koji je reperio o "all-white Air Force Ones" u izdanju iz 1998. Ovaj trend se nastavio i u ranim 2000-ima, kada je hip hop diskografska kuća Roc-A-Fella Records dobila svoje bijelo-na-bijelo izdanje sa svojim logom vezenim u bočnu petu. Godine 2002., rap umjetnik Nelly čak je posvetio cijelu pjesmu sada slavnoj tenisici, uključujući i video u kojem ga vide bok Nikeovih kutija za cipele dok pjeva o AF1. Kasnije, pred kraj nultih godina, umjetnik iz Harlema ASAP Rocky demonstrirao je moć slavnih osoba i hip hop scene u popularizaciji Nikeove obuće dok je podizao profil AF1 Mid - siluete koja se borila za postizanje istog priznanja kao i njegovi vršnjaci - noseći ga tijekom svojih izvedbi.
U trenutku kada je Ratno zrakoplovstvo 1 doseglo svoju 25. godišnjicu 2007. godine, to je bila globalna senzacija. U čast svoje nevjerojatne putanje, Nike je imao velike planove za ovu prigodu, okupljajući velika imena iz svijeta košarke i glazbene scene. U počast originalnom košarkaškom plakatu, ovaj put prikazan je lik s deset zvijezda, uključujući i dva teškaša iz ere LeBrona Jamesa i Kobea Bryanta. Još jednom, igrači su bili raspoređeni na asfaltu, ovaj put osvijetljeni svijetlim svjetlima koja su zasjala na leđima. I, naravno, svi su nosili Nike Air Force 1s zajedno s bijelom odjećom marke. Ispod su riječi "Drugi dolazak" sumirale scenu.
U isto vrijeme, Nike je surađivao s monumentalnim glazbenim producentima Rickom Rubinom i DJ Premierom na organizaciji glazbenih proslava za AF1. Nadgledali su produkciju pjesme pod nazivom "Classic (Better Than I've Ever Been)" koju su izvodili superzvijezde Kanye West, KRS-One i Nas na obljetnici 1 zračne snage Nike na MTV2. Utjecajni reper Rakim dodan je u sastav za remiks pjesmu singla, što im je donijelo nominaciju za najbolju rap suradnju na dodjeli nagrada Grammy 2008. godine.
Ove razrađene proslave rođendana demonstrirale su Nikeovu predanost ratnom zrakoplovstvu 1. Deset godina kasnije, na svoju 35. godišnjicu, predanost branda bila je još uvijek snažna kao i uvijek. Ovog puta fokus je bio na suradnji na visokoj razini s modnim dizajnerima i eminentnim igračima u glazbenoj industriji, što ukazuje na prijelaz AF1 u više slojeve modne industrije. Nike se udružio s dizajnerom streetwear odjeće Donom C, reperom i producentom Travisom Scottom, poduzetničkim modnim dizajnerom Virgilom Ablohom, izvršnim direktorom i suosnivačem Roc-A-Fella Recordsa Kareemom "Biggsom" Burkeom i inspirativnim dizajnerom Errolsonom Hughom, koji je svaki razvio svoju vlastitu potpisanu verziju modela. Poznat kao Nike Air Force 1 AF100 Pack, uključivao je AF1 Highs, AF1 Lows, pa čak i Lunar Force 1 koji je prikazivao cijeli niz prethodnih dizajna Air Force 1. Svaki od njih sadržavao je jedinstvene stilske detalje, a pakiranje se pokazalo vrlo popularnim. Partnerstva koja je osnovala za neke od njih dovela su do novih kultnih suradnji, poput onih koje uključuju luksuznu modnu etiketu Virgila Abloha, Off-White, te mnoštvo traženih modela Travisa Scotta, čiji je obrnuti uspon postao zaštitni znak njegovih Nikeovih dizajna.
Još nedavno, zrakoplovstvo Nike 1 doseglo je svoju 40. godišnjicu. Ovog puta, brand je istaknuo četiri progresivna kolektiva iz cijelog svijeta s pokretanjem Paketa zajedničkih snaga. Ove različite skupine su odabrane zbog svog izražajnog stila zajedno sa svojim radom na osnaživanju lokalnih zajednica. Uključivali su ženski kolektiv iz LA-a, japansku plesnu skupinu, plesnu akademiju u Johannesburgu i plesnu skupinu u Memphisu. Iako je proslava odala počast jedinstvenim dizajnerskim aspektima koji su AF1 učinili toliko popularnim u prošlosti, s više od 1700 različitih iteracija njegova imena, glavni fokus bio je na budućnosti modela i generacijama koje će ga pomaknuti naprijed.
Tijekom svog života, Air Force 1 je prikazivao Nikeove najveće materijale i tehnologije, u konačnici se uspostavljajući kao oslonac ulične kulture. Zanimljivo je da nikada nije izdana niti jedna reklama koja bi promovirala AF1, a ipak je dosegla astronomsku razinu popularnosti, koju i danas zadržava. S tako cijenjenom poviješću, Nike Air Force 1 s pravom je postao poznat kao jedna od najlegendarnijih cipela svih vremena.