New Balance
9060
Odvažan hommage klasičnom dobu iz povijesti New Balancea.

Poštovanje povijesti
New Balance je dugo zadržao reputaciju za stvaranje visokokvalitetne sportske obuće, ali krajem 2010-ih, brand je počeo rasti svoju prisutnost i na tržištu načina života. To je uglavnom učinio ponovnim objavljivanjem svoje baštine tenisice, što se dogodilo da se uklapa u novonastali normcore trend. Modni ljudi svih dobnih skupina počeli su nositi takozvane "tata cipele" - zdepaste tenisice izvedbe izrađene za udobnost s mrežastim gornjim dijelom i puno kožnih obloga - a New Balance bio je jedan od najboljih izbora. Marka je također koristila svoje opsežne arhive za dobivanje ideja za originalne dizajne, a 2019. godine dva dizajnera imala su zadatak razviti novu tenisicu koja je odala počast prošlosti tvrtke, a također je gledala na njezinu budućnost. Izradili su New Balance 9060: prepoznatljivu siluetu životnog stila koja je odala počast nekim od najlegendarnijih sportskih obuća Y2K ere.
Dva talentirana dizajnera
Rukovoditelji New Balancea znali su da će im trebati talentirani tim koji će dizajnirati cipelu koja učinkovito spaja prošlost, sadašnjost i budućnost marke, pa su odabrali dva talentirana kreativca s puno iskustva. Prvi je bio viši direktor obuće James Lee, koji je radio u tvrtki od 2014. godine, pridonoseći, među ostalima, Trailbuster Freshfoam planinarskoj cipeli i sportskoj verziji 997. Njegov partner bio je vizionar Yue Wu, koji je, iako je u to vrijeme radio s New Balanceom samo dvije godine, imao pozadinu u inženjerstvu i veliko znanje o dizajnu performansi. To mu je dalo sasvim drugačiju perspektivu od Leeja, čija je tradicionalnija karijera vidjela kako razvija svoje vještine u nizu obućarskih tvrtki prije dolaska u New Balance. Budući da su njihove kontrastne radne povijesti dale svakom posebnom stilu, par je imao potencijal da bude sjajan tim, a oni bi trebali biti kao što je svijet bio na putu da im baci veliki izazov koji će zahtijevati svu njihovu genijalnost da prevladaju.
Novi način rada
Nakon što su se okupili krajem 2019. godine, Lee i Wu jedva su imali vremena da krenu s 9060 prije nego što je globalna pandemija pogodila. Svi tradicionalni načini rada iznenada su prestali, a dizajneri su bili ograničeni na svoje domove zajedno s većinom stanovništva. Više nisu mogli sjediti u sobi zajedno brainstorming ideje i fizički rukovanje prototipovima kako bi vidjeli kako najbolje napredovati dizajn. Sada su morali surađivati na daljinu, oslanjajući se na videopozive, razmjenu poruka i digitalno modeliranje za dijeljenje informacija. Bez odvraćanja, ustrajali su u ovom novom načinu rada i uskoro su shvatili da ima svoje prednosti. Umjesto da stalno bude zajedno, ova metoda omogućila je razmatraniji pristup koji je Lee od tada opisao kao "osnažujući". Ponudio im je vrijeme i prostor da odu i pažljivo razmisle o svojim idejama prije nego što se vrate za stol kako bi razgovarali o njima kao timu.
Pronalaženje inspiracije
Nakon što su se prilagodili daljinskoj suradnji, dizajneri su se uputili u arhive New Balance kako bi pronašli inspiraciju. Nedavna izdanja uključivala su 327, koji se temeljio na dvije pionirske tenisice iz 1970-ih, i 57/40, koji je preradio nevjerojatno popularni 574 iz 1988., s elementima izvedenim iz izvornog modela i 90-ih iteracija koje su uslijedile. Nakon tog napretka, Lee i Wu odlučili su potražiti inspiraciju u retrofuturističkim stilovima koji su bili popularni na prijelazu tisućljeća i dalje. Smjestili su se na različite modele iz epske serije 99X, koja se odvijala od ranih 80-ih i bila je osnažena novim modelima u svakom sljedećem desetljeću. Zatim su donijeli aspekte 860v2 - performansa koja je prvi put izašla početkom 2010-ih prije nego što je ponovno izdana baš u trenutku kada je projekt 9060 započeo u 2019. godini. Sve ove cipele su napravljene prije svega za atletiku, i kao takav, njihov uspjeh je izgrađen na ideji pokreta, posebno kako su njihove različite komponente radile zajedno kako bi nositelju pružile taj osjećaj dinamičnog pokreta. Tako je postao jedan od ključnih koncepata iza 9060, informirajući i njegovu estetiku i njegovu tehnologiju.
Dramatičan gornji
S inspiracijama iza seta cipela, tim se podijelio u dvije skupine, Wu se usredotočio na gornji dio i Lee se brinuo o jedinoj jedinici. Za gornji dio, Wuov cilj bio je uzeti klasične značajke iz ranijih modela i reinterpretirati ih na neočekivane načine kako bi krivotvorili nešto pretjerano i dramatično. Jedan odličan primjer za to je korištenje Sway Bars preko gornjeg - značajka podignuta izravno iz 990 i primijenjena u širim i brojnijim bendovima kako bi 9060 osjećaj pokreta koji su dizajneri željeli. Najprepoznatljiviji aspekt bilo koje siluete New Balancea je veliki simbol "N" na svakom boku, a umjesto da se drži simetričnog izgleda većine tenisica, Wu je ukrasio bočne zidove neusklađenim logotipima. Na bočnoj strani bio je srebrnasto reflektirajući "N", dok je medijalni bio neprimjetno uklopljen u slojeve jer je njegov oblik bio određen nizom gusto vezenih šipki. Ostatak gornjeg dijela sastojao se od osnovnog sloja prozračne mreže s raznim antilop i kožnim pločama postavljenim jedna na drugu kako bi se stvorili geometrijski uzorci preko njegove površine. Više brendiranja elegantno je ušiveno u dno očiju i središte pete, ali Wu je učinio nešto zaista jedinstveno za zakrpu jezika. Temeljio ga je na komadu ABZORB jastuka vidljivom u prednjem dijelu 991, crtajući na nepravilnom obliku trokuta i sjajnom završnom obradom kako bi izradio prepoznatljiv amblem za 9060 koji je odao počast tenisici iz 2001. godine.
Odvažna i podržavajuća jedina jedinica
Dok je Wu sastavljao ovaj privlačni gornji dio, Lee je radio nešto jednako odvažno s jedinom jedinicom. Napunio je srednji potplat s dvostrukom gustoćom ogromnim lučnim kapsulama ABZORB jastuka koji se vidljivo istaknuo od ostatka cipele, podižući ga visoko s tla, a istodobno pružajući maksimalnu apsorpciju udara i udobnost. Peta je stabilizirana specijaliziranim ABZORB SBS jastukom, a izdržljivi gumeni potplat imao je šest masivnih struktura gaznog sloja, četiri u prednjem dijelu, dvije ispod pete, svaka s dijamantnim oblikom u sredini. To su bile pretjerane verzije dizajna prianjanja pronađene oko ruba potplata 860-a, čime se odaje počast ovom ranijem modelu kako u izgledu tako iu pružanju slično visoke razine vuče. Oko pete, Lee je dodao još jedan kultni komad New Balance tehnologije u obliku CR uređaja, još jednom skrećući pozornost na njegovu prisutnost čineći ga iznimno velikim. Originalno dizajniran da stabilizira tenisice marke 990 kroz efekt kontrole pokreta, CR uređaj izrađen je od čvrste plastike koju je Lee dodatno poboljšao dajući mu teksturirani izgled i prozirnu završnu obradu. Osim što proizvodi zadivljujući sjajni efekt, ova funkcionalna komponenta pomogla je podržati stopalo, baš kao i suptilnije verzije na kojima se temeljila.
Gotov proizvod
Lee i Wu su proveli više od dvije godine razvijajući model s kojim su oboje bili zadovoljni. Zahvaljujući njihovom napornom radu i snažnom odnosu koji su izgradili tijekom tog vremena, kada je došlo do faze izrade prototipa, stvari su se odvijale nevjerojatno glatko, a par je završio svoj proizvod nakon samo nekoliko revizija. Još uvijek im je trebalo ime, pa su kombinirali one od svojih najistaknutijih utjecaja, 990 i 860, kako bi dobili 9060, čime su savršeno obuhvatili novi izraz ikonskih modela koje je cipela predstavljala. Sve što je preostalo je odlučiti se za shemu boja za prva izdanja, ali za to su tražili drugog kreativnog partnera: Joe Freshgoods.
Joe Svježa roba
Do ranih 2020-ih, New Balance je postao poznat po svojoj proizvodnji elegantnih suradničkih tenisica dizajniranih s nizom kreatora i modnih marki iz cijele industrije. Jedan od njih bio je i Joe Robinson iz Chicaga, koji je pod svojom robnom markom Joe Freshgoods tijekom 2020. i 2021. izradio verzije modela 992, OMN1S i 990v3. Od samog početka bilo je jasno da Robinson nije želio staviti ime svoje marke na cipelu samo zbog toga. Želio je unijeti svoj jedinstveni stil u svaku siluetu i istovremeno ispričati priču koja će se povezati sa širom zajednicom obožavatelja. Na primjer, njegov dizajn 990v3 nazvan je "Vanjska odjeća" kao referenca na život u gradu devedesetih godina kada su majke govorile svojoj djeci da budu oprezni u nošenju odjeće na otvorenom oko kuće.
Unutrašnji glasovni paket
Joe Freshgoods x New Balance 9060 će biti nastavak ove cipele iz 2021. godine, tako da se dodatno oslanja na njegovo djetinjstvo kao nastavak iste teme. Napravio je dvije elegantne boje koje su stavljene zajedno u veću kolekciju odjeće pod nazivom "Unutarnji glasovi" - još jedan klimanje majkama 90-ih godina, ovaj put pozivajući se na njihovu tendenciju da kažu djeci da koriste svoje unutarnje glasove kada su u javnosti, a ne da viču glasno. Oba izdanja sadržavala su ružičastu boju, koja je već bila prepoznatljiv ton Freshgoods jer je dizajner postao fasciniran tijekom svoje mladosti nakon što je gledao američkog repera Cam'Rona kako nosi ružičastu odjeću na modnim događajima i u glazbenim spotovima. To se posebno odnosilo na prvu najavljenu boju, "Penny Cookie Pink", koja je bila graciozna tenisica s ružičastim ružičastim tonom preko svoje mreže, vezica i logotipa boka. Njegovi slojevi bili su mekane bež boje, dok su blijedo zelene boje donijele dodatni kontrast. Joe Freshgoods prvi je put otkrio kolekciju "Inside Voices" u siječnju 2022. godine, prikazujući dvije kutije za cipele, ali samo jednu boju. Oni koji očekuju njegovo objavljivanje u svibnju 2022. morat će pričekati još nekoliko mjeseci kako bi vidjeli drugi kolorit, koji se zvao "Baby Shower Blue". Na ovom jednom, pastelni ružičasti tonovi djelovali su kao dopuna laganim aqua slojevima i blijedo tankoj mreži, stvarajući cipelu koja je bila jednako elegantna kao i njezin kolega. Oba su završena tekstom Inside Voices koji je gusto vezen preko peta odmah ispod marke JFG, dok je posebna prošivena unutarnja obloga pružila dodatnu mekoću i luksuzni osjećaj oko stopala.
Savršen prekursor
Samo mjesec dana prije lansiranja 9060, objavljeno je da je Joe Freshgoods imenovan kreativnim direktorom New Balanceove kampanje "Razgovori među nama". Sa svojim početnim izdanjima postavljenim za travanj 2022. godine, a koji se također sastoje od starih modela New Balance, kampanja je bila savršen prethodnik 9060. To je pokazalo koliko je povjerenja brand imao u Freshgoodove kreativne sposobnosti i privuklo pozornost na njegove druge projekte, koji su se samo umnožili u godinama koje su uslijedile. Kada su njegovi dizajni 9060 izašli u svibnju, bili su nevjerojatno popularni, generirajući ogromnu uzbuđenost i uzbuđenje za srpanjsko opće izdanje.
Uspješno opće izdanje
Kao i kod mnogih modela New Balance, 9060 lansirna boja sadrži urbane tonove poput sive i bež boje. Potaknuta uspjehom suradnje Joe Freshgoods i hvaljena od strane modnih časopisa kao "tenisica ljeta", brzo je postala popularan izbor među starim i novim obožavateljima New Balancea, bivši uživajući u svom povratnom izgledu i referencama na klasične modele poput 997 i 991. U međuvremenu, novije pristaše marke preuzele su retrofuturistička estetika i udobnost na razini performansi, što ga je učinilo sjajnom svakodnevnom tenisicom. Mlađu, modno osviještenu publiku privukla je i kasnije ove godine kada se američka glazbena zvijezda i ambasador New Balancea Jack Harlow pojavio u reklamnoj kampanji za nove boje 9060 'Tartuf' i 'Ivory'.
Zapanjujuće suradnje
New Balance 9060 bio je toliko zadivljujući da su ga drugi kreativni entiteti ubrzo odabrali kao kolaborativnu siluetu. U 2022. godini objavljena su dva nečujna dizajna s modnom etiketom Mowalola i profinjeni kolorit "Age of Discovery" iz bostonskog trgovca Bodega, koji je pokrenut uz pomoć utjecajnog američkog repera Aminéa. U međuvremenu, 2023. donijela je nezaboravnu tenisicu izrađenu s markom odjeće Los Angeles Bricks & Wood, "Paket za nestale dijelove" marke ulične odjeće Jamesa Whitnera, The Whitaker Group, i živahne "Fire Sign" i "Glow" boje koje je napravio trgovac DTLR. Trend se nastavio 2024. godine, kada se New Balance udružio s kineskim dizajnerom Younkerom Hongom i njegovim trgovcem uličnom odjećom Randomevent kako bi stvorio elegantnu crno-zlatnu tenisicu, prije nego što se vratio partnerstvu s DTLR-om, ovaj put čineći upečatljiv model koji je proslavio šarenu transformaciju proljeća. Kasnije ove godine, brand je otišao izvan svijeta mode, surađujući s američkom atletičarkom Sydney McLaughlin-Levrone na elegantnom 9060 'Posteljina' uoči njezinog svjetskog rekorda, zlatne medalje osvojio nastup na Olimpijskim igrama u Parizu. Uz toliko suradnje na visokoj razini, 9060 je nastavio rasti u stasu, a slavne osobe su ga vidjele kako ga nose u svakodnevnom životu. Margot Robbie je u lipnju 2024. dvaput bila prikazana kako nosi neutralan kolorit koji je privukao pozornost časopisa, pokazujući tako svoje visoke modne sposobnosti i čineći ga nezaobilaznom tenisicom.
Snažno slavlje baštine
Unatoč tome što je razvijen tijekom turbulentnog razdoblja u modernoj povijesti, New Balance 9060 pojavio se kao jedna od najzanimljivijih tenisica životnog stila desetljeća. Njegova proslava baštine marke daje mu elegantnu Y2K estetiku, dok njegove udobne značajke osiguravaju da ima svestranost koju treba nositi svakodnevno, kao i posebne prigode. Kroz svoju pametnu reinterpretaciju serije 99X koja je pomicala granice, Lee i Wu ulijevali su svoju naklonost klasičnim tenisicama New Balance u dizajn, prije nego što je Joe Freshgoods donio svoj vlastiti ukus za pripovijedanje na zdepastu siluetu. Ova dinamična kombinacija dala je 9060 najbolji mogući početak, ali odvažan stil i pažnja dizajnera na detalje osigurali su njegov dugoročni uspjeh.