Jordan
6
Jordanska tenisica inspirirana klasičnim sportskim automobilom.
Posljednji izazov
Kada je Michael Jordan započeo NBA sezonu 1990./91., još uvijek je nosio legendarni Air Jordan 5; cipelu čiji je uspjeh izgrađen na kombinaciji njenih pojavljivanja u pop kulturi i igračevih postignuća na terenu. Međutim, unatoč svim svojim sposobnostima i priznanjima, kao i izvanrednim izvedbenim atributima svojih potpisanih tenisica, Jordan još nije zaradio najveću nagradu - naslov NBA prvaka - ostavljajući ga s prazninom koju je trebalo popuniti. Nakon ogromnog uspjeha prethodnih jordanskih modela Tinkera Hatfielda, dizajner cipela koji definira era je još jednom unovačen kako bi imao još jedan pokušaj pružanja MJ-u košarkaškog trenera koji bi ga mogao odvesti na vrh NBA lige. Neuznemiren ogromnim izazovom prije njega, Tinker je krenuo u izradu Air Jordana 6 - siluete koja je postala središnja u jednoj od najzahtjevnijih sezona Michaela Jordana i, čineći to, zauvijek promijenila krajolik povijesti tenisica.
Poboljšani tim
Tijekom kasnih 1980-ih, Chicago Bullsi su se približili završnici NBA lige, te su bili na posljednjoj prepreci 1989. i 1990. Oba puta izgubili su od Detroit Pistonsa u finalu Istočne konferencije, nakon što su ih već porazili u polufinalu Istočne konferencije 1988. godine. Svaka serija je izgubljena progresivno s manjim razlikama 4-1, 4-2 i 4-3, a Bullsi su se mogli osjećati poboljšavajući se iz godine u godinu. Unatoč tome, momčad je polako krenula u sezonu '90-91, izgubivši prve tri utakmice i pao na dno Središnje divizije. Počeli su preokretati stvari tijekom studenog, a početkom prosinca momčad je povećala svoju poziciju s prošlog na 3. mjesto, dosegnuvši ukupno 5. mjesto u Istočnoj konferenciji, ali još uvijek je bilo daleko od toga gdje su Michael i njegovi suigrači željeli biti.
Povratak Marsa Blackmona
U to vrijeme Tinkerov Jordan 6 bio je spreman za objavljivanje, a oglasi s novom tenisicom počeli su se pojavljivati. Kao i kod prethodna tri dizajna Jordana, lik Mars Blackmon redatelja Spikea Leeja bio je veliki dio njegove kino distribucije, pojavljujući se uz Michaela i u televizijskim i u tiskanim reklamama. Njih dvojica etablirali su razigranu i zabavnu kemiju tijekom godina, a njihovi glumci na ekranu postali su događaj u sebi do vremena Tinkerovog četvrtog Jordana. Ovog puta, paru se pridružio karizmatični rock 'n roll glazbenik Little Richard, koji je glumio gospodina Genie u nizu crno-bijelih reklama. U svakom od njih, duh nudi Marsu jednu želju, sugerirajući da traži ili novac ili skupi automobil. Nakon što Mars odbije te dvije ideje, odjednom kaže "I got it", a duh transformira obožavatelja umanjene tenisice u Michaela Jordana, koji stoji na vrhu Jordana i Brooklynske kape kao zaštitni znak likova. On kaže "Gledaj mama, mogu letjeti", prije izvođenja nekoliko spektakularnih zakucavanja. U drugim verzijama oglasa, AJ6 sam uzima više fokusa jer Blackmonova želja ga vidi okruženog ogromnom zbirkom Jordansa i drži hrpu kutija za cipele s novom siluetom na vrhu.
Još jedan pobjednički All-Star doprinos
Kako su se te reklame počele razvijati u očekivanju nadolazeće objave, Chicago Bullsi nastavili su svoju stalnu utrku, dostigavši All-Star vikend od 9. do 10. veljače 1991., na vrhu Središnje divizije i 2. na Istočnoj konferenciji, s rekordom od 32 pobjede i 14 poraza. Kao jedini igrač koji je dobio više od milijun glasova navijača, Michaelovo ime bilo je prvo na popisu momčadi za All-Star utakmicu. Nagradio je svoje vjerne navijače otkrivajući Air Jordan 6 po prvi put, čineći Black Infrared stazu dok je Istok pobijedio Zapad za samo dva boda. Iako je MVP nagrada pripala Philadelphijinu Charlesu Barkleyu za njegov odličan skok, MJ je bio najbolji s 26 poena na još jednom snažnom zaslonu jer je pokazao performanse nove tenisice.
Niz značajki izvedbe
Kao i njegovi prethodni dizajni u Jordanu, Tinker je prožeo šestorku s mnoštvom tehničkih značajki tako da je prije svega ostao funkcionalan košarkaški trener. Jedna detaljna papirnata reklama iz tog vremena navela je mnoge od njih, uključujući poznate elemente kao što su vidljiva zračna jedinica u peti, lagani poliuretanski srednji potplat, izbočeni štitnici gležnja i v-flex utori u prednjem dijelu stopala za dodatnu upravljivost. Povrh toga, istaknuo je nove dodatke kao što su izdržljivi okvir egzoskeleta koji podržava gornji dio i "Dynamic-Fit™ rukav" koji pruža udobno prianjanje oko sredine stopala. Drugi džep inkapsuliranog zraka bio je postavljen ispod prednjeg dijela za još više odskoka, popularna upotreba prozirnih akcenata na potplatu prenesena je s AJ5 i vezice su bile osigurane prekidačem ukrašenim Jumpmanom i novododanim "džepom od rastezljive čipke", koji je slično označen i mogao se zatvoriti kako bi se čipke držale izvan puta tijekom igara. Perforacije su bile vidljive preko cijele cipele, od ovratnika do bočnih stijenki i jezika, čime je osigurano hlađenje ventilacije oko stopala. S tako širokim rasponom tehničkih komponenti, Jordan 6 je bio odličan košarkaški trener, a isti je oglas sugerirao da "Svaki vrhunski igrač može imati koristi od cipele dizajnirane za Michaela Jordana", završavajući s linijom "Dazzle defenses i increase hang time in the Air Jordan shoe—ready for takeoff." Stoga ne čudi da su AJ6 koristili mnogi Jordanovi suvremenici.
Michaelovi doprinosi
Ostali elementi Jordana 6 graditi su pod izravnim utjecajem Michaela. Tinker je bio veliki vjernik u uključivanju sportaša u dizajn vlastitih potpisa cipela, a on je koristio neke od MJ ideja da veliki učinak na prethodna tri Jordans. Ponovno je to učinio s AJ6, što je dovelo do toga da je na petu pričvršćen jezičak za povlačenje u petlji i dodavanje produženog gumiranog jezika s dva velika prozora izrezana u njega. Obojica su djelovala kao korisne točke za držanje pri navlačenju cipele, nešto što je Jordan istaknuo kao problem s prethodnim iteracijama. Kartica peta također je bila inspirirana Michaelovom ljubavlju prema njemačkim sportskim automobilima i napravljena je kako bi izgledala kao stražnji spojler klasičnih modela poput Porschea 911. Tinker ga je čak nazvao takvim, a također daje bokovima cipela prepoznatljive kutne slojeve koji oponašaju aerodinamički izgled ovih munjevitih vozila. Michaelov utjecaj također se može vidjeti u estetici Air Jordana 6 jer je njegov interes za visoku modu naveo Tinkera da mu da čist nožni prst bez prekrivanja, tako da je izgledao kao haljina cipela. To je također razlog zašto je pet boja koje će biti objavljene u 1991 svaki imao zrak elegancije. Bijeli infracrveni, sportski plavi i kestenjasti svi su sadržavali bijeli kožni gornji dio sa šarenim istaknutim dijelovima na područjima kao što su Jumpman logotipi i srednji potplat, dok je Black Infrared išao za plišani crni Durabuck gornji dio s jarkim crvenim naglascima, a Carmine je uključio podebljanu mješavinu bijele kože i crvenog nubucka.
Snažan završetak
Nakon povratka s All-Star utakmice 1991. godine, Michael je krenuo u veliku utrku s Bullsima gdje je pokazao što može napraviti na Jordan 6 White Infraredu. Momčad je prošla ostatak mjeseca neporažena i završila na vrhu Istočne konferencije. Iako je ova serija od devet uzastopnih pobjeda završila početkom ožujka, ostale su na prvom mjestu od 3. ožujka do kraja regularnog dijela, osiguravši domaćem terenu prednost za doigravanje sa 61 pobjedom. Tada je postavljen i rekord franšize, ali su bili drugi iza Portland Trail Blazersa, koji su izgubili od Los Angeles Lakersa u finalu Zapadne konferencije. Jordan je doista povećao svoju igru tijekom tog razdoblja, štedeći najbolje za poslovni kraj sezone i osvajajući nagradu za igrača mjeseca u ožujku i travnju.
Inventivni oglas
Negdje u to vrijeme izašao je još jedan klasični Mars Blackmon oglas. U njemu, simpatični entuzijast tenisica pokušava prodati izmišljenu školu letenja Michaela Jordana, tvrdeći da polaznici mogu naučiti kako povećati svoje vrijeme vješanja i zasljepljivati obranu, kao i neke druge vještine poput "Kako staviti svoj jezik van tijekom igre" i "Kako igrati golf izvan sezone" - dvije stvari po kojima je Jordan bio dobro poznat. Također objašnjava da ljudi mogu naučiti "Kako nositi stvarno velike tenisice" dok drži Jordan 6. Na kraju, grupa NBA igrača, uključujući Chrisa Mullina i Johna Salleyja, su prikazani kako gledaju oglas i navode da također žele naučiti kako glumiti u puno reklama i povećati svoje vrijeme za druženje. Blackmonova dražesna priroda, inventivan dodatak Jordanske škole letenja i prisutnost drugih popularnih košarkaških zvijezda učinili su oglas i, kao rezultat, Air Jordan 6 vrlo pamtljivim.
Samopouzdan početak
Na terenu su Chicago Bullsi ušli u doigravanje 1991. godine s puno povjerenja. Michael se na početku serije prebacio na Jordan 6 Black Infrared te je promjena u mračnu boju značila da će se glumac dodatno usredotočiti na najzahtjevnije razdoblje sezone. Noseći ovu elegantnu verziju AJ6-a, još jednom je demonstrirao svoje vjerodajnice za pobjedu u utakmici, postižući 87 poena kao Bullsi koji su olakšali rad New York Knicksa Patricka Ewinga u čistom pometu u prvom kolu 3-0. U polufinalu Istočne konferencije, Bullsi su bili suočeni sa sternerovim testom u Philadelphia 76ersima. Michael Jordan bio je malo ljut što ranije u sezoni nije osvojio MVP nagradu za All-Star utakmicu, što mu je dalo još jedan bod da dokaže kako je išao protiv čovjeka koji je to učinio - agresivnog i svestranog Charlesa Barkleya. To je učinilo Jordana posebno opasnim, te je nadigrao svog protivnika sa 167 poena na 128. Chicago je pobijedio seriju 4:1, što znači da su prošli u finale Istočne konferencije treću godinu za redom.
Stari neprijatelj
Sljedeće kolo trebalo je biti najteže do sada, jer su se već četvrtu godinu zaredom susreli sa strahovitim Detroit Pistonsima, čiji je brutalni stil igre doveo do toga da se momčadi nasilno pokažu pod utjecajem Isiah Thomasa. Poznati kao Bad Boysi, bili su aktualni prvaci NBA lige, osvojili su je u obje prethodne sezone, a zastrašujući igrače poput Dennisa Rodmana i Johna Salleyja, bili bi teško savladiva momčad. No, ovoga puta stvari su bile drugačije. S momčadi Chicago Bullsa na vrhuncu i Thomasom spriječenim ozljedom zgloba, napravili su čisti zamah, pobijedivši 4:0 i plasiravši se u NBA finale po prvi puta u povijesti franšize.
Napokon pobjeda
Bullsi su imali samo tjedan dana da proslave ovu veličanstvenu pobjedu prije odlaska u finale protiv Los Angeles Lakersa Magica Johnsona. Magic je bio superzvijezda koja je vodila "Showtime Lakerse" do pet NBA naslova u 1980-ima tijekom plodnog razdoblja za momčad, i stvari su izgledale zloslutno jer su pobijedili Bullse na svom domaćem stadionu u prvoj utakmici serije, unatoč Jordanovih 36 bodova. Međutim, nakon što se Chicago okrenuo u drugoj utakmici, više se nisu osvrnuli, na kraju su pobijedili 4:1 i postali prvaci NBA lige. Daleko od toga da je bio uznemiren veličinom prigode ili protivnika, MJ je igrao kao da je rođen da bude tamo, postižući najviše bodova u seriji, sa 156, i zarađujući nagradu za najkorisnijeg igrača finala. Zapravo, njegov zbroj od 529 za doigravanje kao cjelinu bio je preko 100 više od njegovog najbližeg rivala, Magica Johnsona, koji je završio s 414 bodova.
Impresivna priznanja
Tinker Hatfield je Air Jordan 6 igrao veliku ulogu u prvijenac Michael Jordan NBA prvenstvo pobjedu, donoseći cipelu nevjerojatan hype i početak niz back-to-back naslova koji je definirao igračevu karijeru. Više od bilo koje druge sezone do te točke, Jordanova postignuća u svojoj potpis tenisice potaknula njegov uspjeh, nakon osvajanja naslova i postaje MVP Finala, on je imenovan NBA MVP po drugi put, napravio All-NBA Prvu momčad i All-Defensive Prvu momčad, te je bio prvak lige bodovanje petu godinu u nizu s 31.5 bodova po utakmici. Također su ga priznali Associated Press i Sports Illustrated, koji su ga proglasili sportašem godine i sportašem godine.
Budi kao Mike
Trenutak nije mogao biti bolji za AJ6 jer su svi željeli dobiti Jordanov uspjeh, što znači da su i igrač i tenisica viđeni po svim medijima. Tijekom off-sezone Michael je bio pristalica Air Jordana 6 Carminea koji je nastupio u reklami za Be Like Mike Gatorade. Oglas započinje drugom utakmicom finala NBA lige protiv Lakersa u kojoj MJ postiže posebno impresivan pogodak na terenu. U njemu, on leti prema obruču spreman zakucati loptu i, s braničima oko sebe, shvaća da mora napraviti udarac s lijeve strane kako bi se izbjeglo blokiranje ruku dolazi s desne strane. Dok visi u zraku, on dodaje loptu iz desne ruke na lijevu stranu prije nego što loptu podigne u stražnje staklo. Odbija se u obruč, čime se završava zapanjujući potez, koji je od tada postao uporište NBA highlight bubnjeva. Preko ostatka oglasa može se vidjeti kako igra košarku s djecom i odraslima, dok se njegova najpoznatija partitura svih vremena - The Shot - pojavljuje pred kraj. Ova mješavina vrhunca karijere i razigranih košarkaških trenutaka donijela je još više sljedbenika Michaelu i igri, a Air Jordan 6 nastavio je žeti prednosti svoje zvijezde.
Tim snova
1991. je također bila godina prije Olimpijskih igara u Barceloni, a Michael se već pripremao za događaj zajedno s nekim drugim zvijezdama lige. Iako je već osvojio zlatnu olimpijsku medalju kao amater 1984. godine, mnogi njegovi suigrači nisu igrali u globalnim sportskim natjecanjima jer članovi NBA obično nisu bili dopušteni. Sve se to promijenilo 1992., omogućivši Team USA da sastavi ono što će Naismith Memorial Basketball Hall of Fame kasnije nazvati "najvećom kolekcijom košarkaških talenata na planetu". Sports Illustrated ih je već prozvao Dream Team u članku napisanom početkom 1991., a uzbuđenje je bilo veliko za pred-turnirske izložbene igre. Sve su oči bile uprte u Jordana dok se on pojavljivao na svakoj utakmici u Air Jordanu 6, dok se Carmine staza nastavila pojavljivati na njegovim nogama u promotivnim plakatima.
Ikona popularne kulture
Jordan 6 Carmine je tada bio omiljen zbog toga što ga je Michael nosio tijekom Prstenaste ceremonije u studenom 1991. godine i često je igrao u njoj tijekom prvih tjedana nove sezone. U međuvremenu, izvan terena, silueta je slijedila stope Tinkerovih prva tri Jordana, uspostavljajući se kao ikona pop kulture. Nosio ga je ljubitelj tenisica Jerry Seinfeld, čiji je istoimeni TV show bio neizmjerno popularan tijekom 90-ih. Sukreator sitcoma Larry David proslavio se postavši u Maroon komediju jer su dvojica komičara pomogli dovesti AJ6 potpuno novoj publici daleko od svijeta košarke.
Batman i Air Jordan 6
Možda je jedan od najneočekivanijih nastupa Air Jordana 6 bio na velikom ekranu u filmu Batman se vraća iz 1992. Hatfield je već adaptirao Air Trainer 3 za Batmanov film iz 1989., tijekom kojeg se sastao s Michaelom Keatonom kako bi razgovarali o dizajnu cipele. Umjesto da bude neki trik oko plasmana proizvoda, Keaton je htio da to bude snažan komad obuće koji odgovara Batmanovoj mišićnoj građi. To je AJ6 učinilo savršenim predloškom za nastavak jer je to bila cipela za performanse koja je stvorena kako bi pomogla sportašima da lete kroz zrak. Za film, Hatfield je modificirao tenisicu u visoku, zdepastu čizmu s potpuno crnom shemom boja koja ju je natjerala da se uklopi u ostatak Keatonove odjeće. Iako je to značilo da nije bio prepoznatljiv tijekom akcije na zaslonu, kada su se pojavile slike, model je nepogrešiv gornji ga razlikuje kao Air Jordan 6. Osim što je bio zanimljiv komad filmske trivijalnosti, ovo partnerstvo je pomoglo uspostaviti snažnu vezu između Tinkera i filmske industrije, a on je bio uključen u stvaranje obuće za druge filmske likove u narednim godinama.
Novi dizajni za novo desetljeće
Takvi trenuci dali su AJ6 snažan početak nakon izlaska 1991. godine, ali je silueta također uspjela održati svoju popularnost i uspjeh u vremenu od tada. Kao i mnogi Tinkerovi rani Jordanci, prvi put je lansiran kao retro u 2000-u, zajedno s novim bojama koje su zamijenile tekst Nike Aira na peti za logotip Jumpman Aira. To će postati marka cipela po izboru u doglednoj budućnosti jer je Jordan Brand imao za cilj uspostaviti neovisan identitet odvojen od Nikea. Jedan od novih dizajna, poznat i kao Olympic, nosili su Vin Baker i Ray Allen tijekom osvajanja zlatne medalje na Olimpijskim igrama u Sydneyu 2000. godine, pokazujući da je Jordan 6 još uvijek bila sjajna košarkaška cipela i nosi svoju popularnost u novo desetljeće. Nakon toga uslijedila je low-top verzija i ženska izdanja 2002. godine, koja su dodatno proširila privlačnost siluete.
Poznati nastupi
Air Jordan 6 ostao je relevantan tijekom 2000-ih s izdavanjem elegantnih novih boja kao što je 2006 Defining Moments Pack, koji je sastavljen kako bi proslavio nevjerojatnu ostavštinu cipela koje je Michael nosio dok je počeo svaki od svojih izvanrednih tri treseta. Krećući se u 2010., kreirana je verzija, a NFL igrači poput Earla Thomasa i Deza Bryanta pokazali su svoje modele ekskluzivnih igrača na nogometnom terenu. Otprilike u isto vrijeme, Kanye West priključio se na Jordan 6 Black Infrared u glazbenom videospotu za svoj singl Otis iz 2011. godine. Napisana zajedno s legendom hip-hopa Jay-Z-om, koji je, sasvim slučajno, nosio kultni Air Jordan 1 Bred dok je nastupao zajedno sa West-om, pjesma je osvojila nekoliko nagrada, uključujući i onu za najbolju rap izvedbu na Grammyjima 2012. godine.
Popularne suradnje
Zvjezdane zavoje poput ovih ponovno su povećale profil AJ6, a kako su se 2020-te približavale, nastavile su biti vrlo tražena cipela zahvaljujući nizu stilskih suradnji. Najznačajnija su dva Gatorade izdanja, dizajn napravljen s Paris Saint-Germain, elegantna verzija međunarodnog modnog blogera Alealija Maya i nekoliko manekenki prekrivenih antilopom koje je stvorio reper superzvijezde Travis Scott, koji je nosio svoju Olive coloway tijekom nastupa na Super Bowlu 2019. godine. Poluvrijeme je gledalo gotovo 100 milijuna gledatelja, a uz velikog NFL-a Randyja Mossa koji se pojavio u reklami za cipelu otprilike u isto vrijeme, postala je jedna od najpopularnijih suradnji Jordana 6.
Povijesno značajna tenisica
Do vremena Air Jordan 6 je izdana u 1991, Jordan je potpis linija već bila institucija, ali tenisica je privlačan dizajn i sjajne performanse značajke, zajedno s MJ je izvanredan naslov pobjedničke sezone, odveo ga na još višu razinu popularnosti. Čak i sada, to je jedan od najvažnijih modela u povijesti marke, ne samo zbog kontinuiranog uspjeha, već i zato što je označio kraj ere za Air Jordans. To je bio posljednji koji je inkorporirao Nikeov brend u svoju vanjštinu, posljednji koji je imao Air prozor na peti i posljednji koji je reklamirao Mars Blackmon. Osim toga, pomogao je Jordanu i Tinkeru da izgrade nezavisniji identitet daleko od Nikeove košarkaške divizije, budući da su oni krenuli u novom smjeru. Unatoč tome što će proizvoditi još desetaka cipela s potpisom, Jordan Brand je obnavljao siluetu iznova i iznova, i ostaje u središtu fenomenalnog dugoročnog uspjeha marke. Tijekom godina, Jordan 6 nikada nije izgubio bezvremensku kvalitetu, zbog čega se danas, baš kao i sam čovjek, i dalje smatra jednim od najvećih svih vremena.