
Jordan 1
2.097 artikalaOgromna suradnja koja je oblikovala povijest tenisica.

Air Dior
Pogledaj
- Jordan
- 1 Retro High OG
- "University Blue"
- Jordan
- 1 Mid
- "Light Smoke Grey"
- Jordan
- 1 Retro High OG
- "University Blue"
- €189,99
- Jordan
- 1 Mid
- "University Blue"
- €139,99
- Jordan
- 1 Low
- "Panda"
- €129,99
- Jordan
- 1 Low
- "Black Toe"
- €159,99
- Jordan
- 1 Low
- "University Blue"
- €129,99
- Jordan
- 1 Retro High OG
- "True Blue"
- Jordan
- 1 High x Spider-Man ‘Across the Spider-Verse’
- "Next Chapter"
- Jordan
- 1 Low SE
- "Concord"
- Jordan
- 1 Mid SE
- "Ice Blue"
- Jordan
- 1 Mid SE
- "Space Jam"
- Jordan
- 1 High OG
- "Denim"
- Jordan
- 1 Mid SE
- "Diamond"
- Jordan
- 1 Low
- "Mocha"
- Jordan
- 1 Low
- "Ice Blue"
- Jordan
- 1 Low
- "Wolf Grey"
- Jordan
- 1 Low
- "Paris"
- Jordan
- 1 Retro High OG
- "Taxi"
- Jordan
- 1 Retro High OG
- "Stage Haze"
- Jordan
- 1 Retro High OG
- "Dark Mocha"

- Jordan
- 1 Mid
- "White Shadow"

- Jordan
- 1 Low
- "Bred Toe"
- Jordan
- 1 Low
- "Gym Red"
- Jordan
- 1 Low
- "True Blue"
- Jordan
- 1 Low
- "Shadow Toe"
- Jordan
- 1 Low G
- "Gamma Blue"
- €149,99
- Jordan
- 1 Low SE
- "Light Graphite & Vivid Orange"
- €99,99
- Jordan
- 1 Low SE
- "Black & Vivid Orange"
- €139,99
- Jordan
- 1 Low SE
- "Sky J Orange"
- €139,99
- Jordan
- 1 Low SE
- "Team Gold"
- €139,99
- Jordan
- 1 Mid SE
- "Fat Tongue"
- €114,99
- Jordan
- 1 Mid SE
- "Fat Tongue"
- €149,99
- Jordan
- 1 Zoom Air CMFT 2
- "Silverware"
- €159,99
- Jordan
- 1 Elevate Low SE
- "WNBA"
- €159,99
- Jordan
- 1 Mid SE
- "Volt & Vivid Orange"
- €114,99
- Jordan
- 1 Mid SE
- "Volt & Vivid Orange"
- €64,99
- Jordan
- 1 Retro High OG Craft
- "Vibrations of Naija"
- €189,99
- Jordan
- 1 Retro High OG
- "Reverse Laney"
- €179,99
- Jordan
- 1 Retro High OG
- "Washed Pink"
- €179,99
- Jordan
- 1 Retro High OG
- "University Blue"
- €69,99
- Jordan
- 1 Elevate x UNION x Bephies Beauty Supply
- "Summer of 96"
- €199,99
- Jordan
- 1 Mid SE
- "Infrared 23"
- €74,99
- Jordan
- 1 Low SE
- "Cacao Wow"
- €99,99
- Jordan
- 1 Mid SE
- "Cacao Wow"
- €114,99
- Jordan
- 1 Retro High OG
- "Gorge Green"
- €179,99
- Jordan
- 1 Retro High OG
- "White Cement"
- €179,99
- Jordan
- 1 Retro High OG
- "Black & Smoke Grey"
- €179,99
Air Jordan 1
1984. godine Michael Jordan prijavio se na NBA draft kao 21-godišnjak. Nakon uspješne sveučilišne karijere za koju je dobio mnoga priznanja i nagrade, očekivanja su bila velika, a Jordan je potpisao za Chicago Bullse kao treći izbor. Međutim, nitko nije znao koliko će njegova karijera biti astronomski uspješna. To jest, nitko osim nekih dalekovidnih zaposlenika u Nikeu, najpoznatiji izvršni direktor sportskog marketinga Sonny Vaccaro. Njegovo čvrsto vjerovanje u Jordanove sposobnosti natjeralo je brand da sve uloži u osiguravanje sponzorskog ugovora s talentiranim mladim ljudima. Ova odlučnost dovela je do nevjerojatne suradnje koja je na kraju postala vlastiti brand i još uvijek privlači mnoštvo obožavatelja do danas. Povijesno partnerstvo sve je počelo s jednom vrlo posebnom cipelom - Air Jordan 1.
Put do stvaranja prvog Air Jordana nije bio jednostavan. Kako su počele pripreme za NBA sezonu 1984./85., najbolji nacionalni brandovi košarkaških cipela htjeli su potpisati za Jordan. Očito je da će biti izniman igrač, a Nike se suočio s oštrom konkurencijom suparničkih tvrtki Converse, čije je cipele Jordan nosio tijekom sveučilišne karijere, i adidas, koji je u to vrijeme bio moderan brand u svijetu košarke. Ipak, osoblje Nikeove posrnule košarkaške divizije neumorno je pokušavalo uvjeriti Jordana da pođe s njima, čak i kontaktirajući igračeve roditelje kako bi osigurali sastanak s njim u uredima marke Oregon. U konačnici, nakon što je čuo Nike hrabar plan za izgradnju cijelog brenda oko buduće zvijezde i uz obećanje tantijema od svake prodaje na vrhu $500,000 godišnje bio je primiti za partnerstvo, dvije stvari koje nitko drugi tvrtka nije ponudio mu, Jordan potpisao na točkastu liniju.
Nakon dogovora, Nike bi mogao raditi na usavršavanju prototipa koji je pokazan Jordanu tijekom njihovog sastanka. Želio je nešto drugačije i uzbudljivo s jednom važnom prilagodbom dizajna - tanji potplat. Peter C. Moore, kreativni direktor na čelu projekta Jordan, rado je udovoljio. Inspirirajući se prijašnjim Nikeovim dizajnom kao što su Dunk, Air Force 1, Vandal i Air Ship, koji je Jordan nosio dok je čekao dovršetak svog potpisnog modela, izradio je bezvremensku cipelu. Imao je tvrdokorni, ali tanki gumeni potplat, tanak, perforirani nožni prst i tekući gležanj, čineći ga odjednom stabilnim, zaštitnim i udobnim. Također je imao zadivljujuću estetiku i svoj jedinstveni logotip, koji je također dizajnirao Moore. Priča kaže da je ekscentrični dizajner bio na povratnom letu nakon sastanka s Jordanovim agentom, Davidom Falkom, kada je vidio stjuardesu kako predaje iglu djetetu. Imao je niz krila koja su mu zapela za oko. Tijekom leta skicirao je amblem na salveti na kojem se nalazio sličan par krila koja su izlazila s jedne i druge strane košarkaške lopte. Bio je to savršen logotip, djelujući kao metafora za Jordanov sport, kao i njegovu nevjerojatnu sposobnost da visi u zraku, a također predstavlja Nikeovu tehnologiju zračnog jastuka. Uz ovaj prepoznatljiv logo, Moore je cipeli dao podebljano blokiranje boja koje ga je doista istaknulo. Crvena i crna kombinacija izgledale su sjajno, ali je također bila potpuno drugačija od svih ostalih košarkaških cipela koje su se viđale na NBA terenima toga dana. Za to je postojao i jedan vrlo dobar razlog - prekršeno je ligaško pravilo od 51%. To je propisivalo da igrači mogu nositi samo cipele koje su 51% bijele, što je značilo da je većina nošenih u NBA ligi u ovom jednostavnom tonu i jednoj drugoj boji.
Iako Jordan nije prodan na dizajnu kada ga je prvi put vidio, cipela je narasla na njemu, i na kraju se zagrijao na njega. Međutim, kad je tek počeo igrati za Chicago Bullse, dobio je novi par koji je trebao nositi, budući da njegovi novi Air Jordans još nisu bili spremni. Druga cipela bila je sličan Nike Air Ship, koja je, što je najvažnije, imala iste boje kao i dolazni Jordan 1. Tijekom predsezonske utakmice protiv Knicksa 18. listopada 1984., Jordan je izazvao komešanje kada je izašao na teren u paru zračnih brodova koji su kršili pravila. Rukovoditelji NBA lige nisu bili zadovoljni kršenjem svojih pravila, pa su poslali pismo tadašnjem potpredsjedniku Nikea, Robu Strasseru, u kojem su izričito zabranili uporabu crvenih i crnih cipela koje je imao tog dana. Šuška se da mu je liga prijetila s 5.000 dolara po utakmici kazne sve dok je on nastavio nositi cipele, ali je nejasno koliko toga je ikada morao platiti.
Iako je viđen kako ih nosi još jednom tijekom natjecanja u Dunku 1985., Nike je kasnije inkorporirao više bijele boje u dizajn kako bi Jordan mogao nastaviti neometano koristiti cipelu. Ipak, pametan marketinški tim brenda vidio je veliku priliku u banu i krenuo u sastavljanje sada legendarne TV reklame. U njemu je Michael Jordan jednostavno stajao tamo skakućući košarku gore dolje dok je kamera paničarila dolje prema njegovim cipelama. Glasovni pokrivač je objasnio da je Nikeova revolucionarna nova košarkaška cipela izbačena od strane NBA lige. Nastavilo se s isticanjem činjenice da nisu mogli spriječiti ljude da kupe cipelu, što je privuklo buntovničke navijače košarke diljem zemlje, od kojih su mnogi počeli nazivati je "zabranjenom" stazom. Unatoč činjenici da trener koji je Jordan nosio nije bio ni Air Jordan 1, nitko nije mogao reći razliku na njihovim zrnatim TV ekranima 1980-ih. Kada je konačno objavljen 1985., hype da je oglas proizveden, u kombinaciji s Jordanovim zapanjujućim prvom NBA sezonom, u kojoj je zaradio značajan broj obožavatelja i bio proglašen NBA novakom godine, vidio cipelu rasprodati gotovo odmah.
Jordan 1 je bio toliko popularan kada je izašao da su oni koji posjeduju par bili u mogućnosti prodati ih na za profit. U to vrijeme, ova vrsta preprodaje bila je prva za kulturu tenisica, ali danas je to sveprisutna praksa. To pokazuje nevjerojatan uspjeh prve Jordanske tenisice, kao i ogromne brojke povezane s prvom godinom prodaje. Dok je Nike postavio cilj od oko $ 3-4 u prve tri godine za nastavak suradnje, oni se ne moraju gnjaviti jer je cipela daleko premašila taj iznos u svojoj debitantskoj godini, što je svemogući $ 163 milijuna. Jordanov monumentalni uspjeh i jedinstveni posao započeo je trend u košarkaškom svijetu. Od tog dana nadalje, najlegendarniji igrači sporta dobili bi unosnije ugovore s markama koje su ih sponzorirale, a moderni igrači zaradili su desetke milijuna.
Nakon odličnog starta, Nike je proizveo seriju AJ1 boja. Prvih 13 tenkova je pušteno u prodaju, a među njima su Chicago, Retro Royal i Carolina Blue dodani su buntovni Bred (crno-crveni) dizajn. Unatoč oslobađanju stotina novih boja u godinama od tada, mnoge od tih izvornih još uvijek su vrlo tražene i danas. Međutim, tada je AJ1 na neko vrijeme blijedio u pozadini, budući da je Nike svake godine iznosio nove modele. U to vrijeme oni nisu bili numerirani, tako da se svaka nova iteracija jednostavno zvala Air Jordans. Međutim, kako je Nike odlučio početi vraćati retro modele, brojevi su dodani kako bi se razlikovala svaka određena silueta.
AJ1 je ponovno izdan 1994. godine, što je bilo nezgodno vrijeme jer je njegov imenjak upravo zamijenio košarkaško igralište za bejzbol. Rezultat toga bio je ograničen uspjeh klasičnih kolotura, ali njihovo puštanje na slobodu stvorilo je presedan koji će se stalno ponavljati tijekom godina. Jordan se vratio košarci 1995., umirovljen 1999. i konačno se vratio 2001. Kako bi se poklopilo s tim, Jordan 1 je imao oživljavanje svoje vlastite. Nike je objavio i stare i nove kolopute kako bi proslavio igrača koji je ponovno izašao iz mirovine, a jedna od njih bila je verzija White Chromea koja je bila prva s prepoznatljivim Jumpmanovim logom umjesto Nikeovog swoosha.
U travnju 2007. godine Nike objavljuje paket "Old Love, New Love". Sastojao se od retro verzije izvorne crne boje prstiju, zajedno s novim crno-žutim modelom koji je pokrenuo postupno oživljavanje Air Jordana 1. Počelo je sporo, s nizom originalnih boja koje su izlazile, od kojih su neke bile dobro prihvaćene, a neke ne, prije nego što su stvari stvarno počele bujati sredinom 2010-ih s nekim značajnim suradnjama. Jedan je bio s klizačem Lanceom Mountainom, popularnim članom Nikeove skejterske divizije koji je, kao i mnogi klizači koji su dolazili krajem 80-ih, usvojio Jordan 1. Izdržljiv gornji dio kože, visoki gležanj i zračni jastuk učinili su ga odličnom opcijom za zagovornike sporta, a Mountain je slavno viđen kako nosi nepodudarni par u filmu Skate iz 1987. godine Potraga za životinjskom bradom.
Iako su se doprinosi Nike SB-a svidjeli mnogima, suradnja s djelićem dizajna Hiroshija Fujiware doista je dovela Air Jordan 1 na nove visine. Padajući na kraju 2014. godine, crni, bijeli i kraljevski plavi model donekle su se vratili na vrhunac izvornih boja. Objavljen u ograničenom broju, rasprodan je iznimno brzo, baš kao i prva ruka AJ1-a. Sve više i više zapanjujućih suradnji slijedili, uključujući one s filmskim redateljem Spike Lee, vizionar dizajner Virgil Abloh i njegov modni brand Off-White, popularni glazbeni umjetnik i ponoviti Nike suradnik Travis Scott, pa čak i luksuzni modne kuće Dior. S ovim dinamičnim porastom, Air Jordan 1 postao je toliko ikoničan da je njegova priča 2023. donesena na veliki ekran. Nazvan "Air", u filmu su glavne uloge ostvarili Matt Damon i Ben Affleck, a otkrio je i povijest ove fenomenalne cipele 35 godina nakon njezinog originalnog izdanja, koja je tom filmu dala još jedan poticaj.
Potpisujući Michaela Jordana kada je njegova karijera još bila u povojima, Nike je pokazao izvanrednu viziju. Ovaj hrabar čin uspostavio je suradnju koja je od tada otišla u red najvećih i najslavnijih u sportskoj povijesti. Kako je igrač proširio i unaprijedio košarkašku igru svojom predanošću, prethodno neviđenim talentom i vremenom vješanja koje prkosi gravitaciji, Jordan 1 je promijenio način na koji je sport komunicirao s kulturom i modom. Također je uzrokovao neke velike promjene u kulturi tenisica budući da se dizajn slavio ne samo zbog obožavateljskog divljenja igraču, već i zbog toga što je to bila sjajna cipela. Tako je od skromnog košarkaškog trenera uspjelo postati ikona popularne kulture, pa čak i iznimno tražena modna stavka. To je također ono što čini cipelu kulturno relevantnom i voljenom kao što je ikada bila. Baš kao Jordan čovjek, Air Jordan 1 će zauvijek biti jedan od najvećih i najutjecajnijih svih vremena.