SPORTSHOWROOM

ASICS

Gel-NYC

Moderna životna silueta koja predstavlja više od tri desetljeća Gel tehnologije.

ASICS GEL-NYC
© ASICS

Proslava baštine

Kada je ASICS 1986. godine uveo gel jastuk u svoje tenisice, potpuno je promijenio bogatstvo marke, pomažući svojoj sportskoj obući da se natječe s najsuvremenijim inovacijama svojih industrijskih suparnika. Od tada se tehnologija Gel koristila u desecima modela, uz stalna ažuriranja koja su poboljšala njegove performanse do točke u kojoj se sada nalazi kao jedan od najcjenjenijih materijala za jastuke modernog doba. U 2023. godini, ASICS je odlučio slaviti ovu baštinu s potpuno novom siluetom pod nazivom Gel-NYC. Dizajn je bio temeljen na popularnim cipelama s jastucima od gela iz svojih arhiva i inspiraciju je crpio iz New Yorka; živahnog grada po kojem je dobio ime.

© ASICS

Probuditi NY

ASICS Gel-NYC najavljen je krajem 2022. godine, ali nije samo japanska tvrtka otkrila nadolazeće lansiranje; odjevni brand Awake NY također je objavio informacije. Izvorno osnovana 2012. godine, modna marka sa sjedištem u New Yorku osnovana je od strane dizajnera Angela Baquea, koji je razvio reputaciju kao vrlo inventivan kreator tijekom desetogodišnjeg boravka s uličnom etiketom Supreme. Nakon uspješnog razdoblja kao Brand Director, otišao je nastaviti svoje vlastite napore, od kojih je jedan bio Awake NY. Baque se nadao da će kroz svoj kreativni rad uhvatiti bit New Yorka – grada u kojem je i sam rođen i odrastao – i predstaviti ga svijetu. Prvih nekoliko godina zadržao je tvrtku malom, nudeći ograničene ponude svoje elegantne odjeće, ali onda je 2017. godine brand počeo rasti i tijekom godina koje su slijedile, Baque je otvorio pop-up na lokacijama kao što je New York Dover Street Market.

© ASICS

Jaki temelj

Dvije godine kasnije, 2019. godine, Awake NY i ASICS po prvi put su se udružili, radeći zajedno na Gel-Kayano 5 360, koji se pokazao vrlo popularnim. To je utrlo put za nekoliko drugih kolaborativnih tenisica, od kojih je svaka podržana jastučićem za gel marke. Do 2022. godine postali su zastrašujući tim i bilo je vrijeme da poduzmu sljedeći kreativni korak: zajedno dizajniraju novu siluetu. Za ASICS je to značilo poštivanje načela "zdravog uma u zdravom tijelu", odakle potječe ime marke, i slavljenje baštine njegovih tenisica s jastukom od gela. U međuvremenu, Baque je želio model koji će odati počast New Yorku i odražavati temeljnu filozofiju probuđenog New Yorka tako što će biti svestran i privlačan pojedincima iz različitih sredina. Vrativši se na ono što je nazvao "suštinom gdje smo počeli s ASICS-om 2019. godine", Baque je zamislio kakvu bi vrstu cipela djeca koja odrastaju u urbanim područjima poput Queensa ili pariških predgrađa željela. To je dovelo do tenisice koja se mogla nositi "svakodnevno" i koja je izgledala dobro "s odijelom i trenirkom". Kao takav, morao je biti najviše kvalitete, a da ne bude preskup. Da bi se to postiglo, bilo je potrebno stručno umijeće, ali Baque je bio uvjeren u ASICS, za kojeg je rekao da je napravio "najbolje tenisice za trčanje". Njegova konačna odredba bila je da je "New York City bio zastupljen u imenovanju cipele", pa je tako Gel-NYC izabran jer je sadržavao dvije ključne inspiracije iza modela. S tim temeljnim elementima, dva su brenda odlučila dizajnirati cipelu koja je ispričala priču o uličnoj odjeći i njezinoj povezanosti s kreativnošću, New Yorkom i širom kulturom.

© ASICS

Y2K stil

Kako bi proslavili ASICS i baštinu njegovih tenisica na bazi gela, Baque i njegov tim pretražili su arhive japanskog brenda kako bi vidjeli što mogu pronaći. Otkrili su i tehničke i estetske elemente koji bi predstavljali najbolje iz serije Gel te su ih okupili na Gel-NYC-u kako bi osigurali njegovu funkcionalnu i stilsku snagu. Dva trkača iz ranih 2000-ih su korištena kao glavni utjecaj za gornji, s Gel-Nimbus 3 kao primarnom inspiracijom, a Gel-MC Plus V kao ideje za finije detalje. To je rezultiralo slojevitim gornjim slojem s visoko prozračnom mrežom otvorenih ćelija kao bazom i raznim zakrivljenim pločama preko vrha. Izrađeni od vrhunskih materijala kao što su sintetička koža i antilop za visokokvalitetan osjećaj, ovi slojevi odražavaju utjecaje Y2K-ere Gel-NYC, dajući mu uvjerljiv retro stil. U međuvremenu, potpisni valni logotipi ASICS-a tekli su duž bokova, a slova gela bila su utkana u stražnji dio cipele, s još jednim vezenim znakom na jeziku i 3D ASICS tekstom koji ukrašava bočnu petu kako bi dovršio elegantno brendiranje cipele.

© ASICS

Najsuvremenija jedinična jedinica

Pod nogama, jedina jedinica bila je puna tehnološki naprednih značajki, uključujući aspekte preuzete iz Gel-Cumulus 16 iz 2014. godine, koji je bio poznat po udobnom jastuku. Imao je srednji potplat FluidRide koji je okupio lagani, šok-apsorbirajući Solyte materijal s izdržljivom, responzivnom SpEVA pjenom kako bi pružio nevjerojatnu podršku. To je pojačano vidljivim gelovima u prednjem dijelu stopala i peti, koji su pružili dodatni osjećaj odskakanja, a također su proizveli privlačan vizualni efekt. Što se tiče vuče, razdvojeni gumeni potplat bio je i hvatljiv i fleksibilan, s linijom za usmjeravanje dolje u sredini. Trčanje od pete do pete, ovaj vertikalni savitljivi utor pomogao je stopalu da se prirodnije kreće savijanjem na takav način da potiče pravilnu fleksiju prednjeg dijela stopala i apsorbira stres svakog koraka, čime se povećava prilagodba, poboljšava udobnost i ograničava bol u stopalima. Ispod sredine stopala, fleksibilan, torzijski reduktor olakšao je bolju stabilnost i kontrolu, čineći Gel-NYC izvrsnom tenisicom.

© ASICS

Dvije upečatljive boje inspirirane gradom New Yorkom

Svojim upečatljivim spojem nostalgičnog izgleda i korištenja modernih tehnologija, cjelokupni dizajn ASICS Gel-NYC-a predstavljao je najbolje od starog i novog. To je omogućilo Baqueu da preuzme utjecaje iz dinamičnog duha New Yorka i primijeni ih na siluetu kako bi stvorio duo moćnih debitantskih boja koje su slavile njegov rodni grad. Kroz svoje prethodne suradnje, ASICS i Awake NY izgradili su reputaciju odvažnih i živahnih u svojim izborima boja, a ove cipele nisu bile drugačije. Inspiriran živahnom gradskom glazbenom scenom, Baque je izradio dva prepoznatljiva para Gel-NYC tenisica, svaki s jedinstvenom pričom. Prva je imala čisto srebrni osnovni sloj, antilop slojeve u bogatoj nijansi ljubičaste poznate kao gotičko grožđe i zlatne naglaske preko logotipa boka i središnjeg potplata. Ova snažna kombinacija boja bila je klimanje američkom reperu Raekwonu i njegovom solo albumu iz 1995. godine, "Only Built 4 Cuban Linx...". Osnivač monumentalnog hip hop kolektiva Wu-Tang Clan, Raekwon je odlučio nastaviti karijeru kao solo-umjetnik nakon samo nekoliko godina u grupi, a ovaj je zapis 1995. bio njegov prvi pojedinačni napor. Dobio je pohvale od kritičara i hip hop fanova, koji ga smatraju jednim od najvećih albuma svih vremena. Za svoj dizajn u Gel-NYC-u, Baque je koristio boje iz originalne verzije trake "Only Built 4 Cuban Linx…", čija su kutija i kazeta oboje bili ljubičaste boje. Još jedan američki reper, Cam'Ron, dao je Baqueu ideju za svoj drugi kolorit: Gel-NYC 'Teal Pink'. Ovaj je imao isti Pure Silver temelj, s antilopom u svijetlom tirkiznom nazivu Green Blue State uz pastelno ružičaste vrhunce. Potonja boja bila je izravna referenca na ljubav umjetnika Manhattana prema ružičastoj odjeći, osobito odajući počast krznenom kaputu koji je slavno nosio tijekom modne revije u New Yorku početkom 2000-ih. Cam’Ron je također izrazio svoj afinitet za tirkiznu odjeću, stoga je i dodavanje ove nijanse drugom Bakeovom Gel-NYC dizajnu. 

© ASICS

Uspješno izdanje

ASICS Gel-NYC x Awake NY suradničke tenisice otkrivene su svijetu u siječnju 2023. godine kada su se pojavile na pisti tijekom pariškog tjedna mode. Još uvijek bez vodeće trgovine - to će biti otvoreno u New Yorku Lower East Side kasnije te godine - Baque je ponudio cipelu u nizu pop-up prozora, od kojih se jedan može naći na francuskom glavnom gradu Rue des Francs-Bourgeois; ulica poznata po modnim buticima visoke klase. Gel-NYC pokazao se trenutnim uspjehom, a tijekom 2023. i 2024. uslijedile su brojne boje s općim izdanjima. Zajedno s njima, zadivljujući dizajni tvrtke Awake NY inspirirali su druge kreativne entitete da proizvedu vlastite kolaborativne verzije nove siluete, što je rezultiralo nizom ekscentričnih tenisica.

© ASICS

Nova partnerstva

Ove suradnje započele su rano u životnom vijeku Gel-NYC-a, s početnim partnerstvima koja su se dogodila samo nekoliko mjeseci nakon što su se probudile NY tenisice. Možda je prikladno, prva dva su bila s Bostonskim trgovcem odjeće Bodega i japanskom markom Fujitaka, koja je poznata po proizvodnji visokokvalitetnih kožnih dodataka. Cipela Bodega nazvana je "After Hours" jer je odala počast gradovima iz kojih potječu obje marke. Njegova široka mreža nalikovala je gradskim ogradama, a dizajn njegovih slojeva odražavao je složene veze koje se nalaze u urbanoj infrastrukturi, dok je njegova paleta boja sivih i smeđih evocirala izblijedjele asfaltne i betonske zidove, s jarkim naglascima koji oponašaju neonske nijanse svjetiljki nakon mraka. Nasuprot tome, Fujitakin dizajn "Imbari Pack" sadržavao je prigušeniju shemu boja suave mornarice i drugih bogatih nijansi plave. Također je imao jedinstven sustav vezivanja i dinamične efekte šivanja, dajući mu poseban izgled.

© ASICS

Ažuriranja i varijacije

U 2024. godini ASICS je proširio Gel-NYC kolekciju s varijacijom Utility; robusnija opcija čije su izdržljive i vodootporne značajke učinile ga izvrsnim za avanture na otvorenom. Još jedan model nazvan Gel-NYC 2055 inspiriran je tenisicama GT-2050 i GT-2060 marke, preradbom aspekata pete, vezicama i bočnim logotipima kako bi ponudio neodoljiv izgled. Povrh toga, NYC je i dalje popularan izbor za suradničke partnere. ASICS je udružio snage s kolegama japanskim tvrtkama poput Needles, koji je dizajnirao prikrivenu crnu i ljubičastu tenisicu, sportsku oznaku za uličnu odjeću balaholic, čija je dapper boja obložena bujnom zelenom antilopom, modnom markom usredotočenom na jogu emmi, s elegantnom ekskluzivnom ženskom ponudom i butik atmos ulične odjeće, čiji je Blue Topaz kolorit stvoren zajedno s etiketom ženske odjeće Lagua Gem. Dalje, američki lifestyle brand PLEASURES proizveo je prirodno nadahnut kolorit nadimak "World of Pleasures", a tvrtka za streetwear Hidden NY iz New Yorka radila je na elegantnoj bijeloj i zelenoj tenisici s naglaskom na pikselizirane efekte koji se odnose na svoje online podrijetlo. Europski brendovi poput Sneakmarta također su stvorili jedinstvena izdanja, dok je berlinski beauty influencer, model, make-up artist i Schwarzkopf brand ambasador Kicki Yang Zhang izradio dva znatno različita izdanja, jedno crno sa zapanjujućim srebrnim vrhuncima, a drugo graciozan spoj bijelih i ružičastih boja. Modna ličnost rođena u Šangaju sama je pokazala cipele u nezaboravnoj reklamnoj kampanji koja ju je vidjela kako se konzultirati s profesionalnim kaskaderom koji ju je naučio kako pravilno pasti na leđa dok trampolira i balansira na užetu kako bi dobila snimke potrebne za oslobađanje pravde. Izvan svijeta mode, popularne japanske anime serije Bleach i Naruto dobile su vlastite dizajne, svaki s detaljima potpisa koji su se odnosili na likove iz odgovarajućih emisija, što ih čini vrlo traženim među svojim strastvenim obožavateljima.

© ASICS

Moćna priča

Prilikom dizajniranja Gel-NYC-a, ASICS je učinio nešto što marka nikada prije nije učinila: radio je s drugom tvrtkom kako bi stvorio potpuno novu cipelu. Iako je njegova estetika izvedena iz niza ranijih modela, Gel-NYC ima svoj jedinstveni izgled koji, kako je sam Baque rekao, spaja "malo nove tehnologije s malo starijim dizajnom". Rezultat je udobna tenisica koja izražava moderan njuh, ali se osjeća kao da je već godinama u blizini. Kao proizvod uspješnog partnerstva tvrtke ASICS s tvrtkom Awake NY, on predstavlja odvažan stil New Yorka bez gubitka sportskog ruba starih tenisica za trčanje, a istovremeno priča snažnu priču o kulturi ulične odjeće i baštini branda.

Pročitajte više

SPORTSHOWROOM koristi kolačiće. O našoj politici prema kolačićima.

Nastavak

Odaberite svoju zemlju

Europa

Amerike

Azija Pacifik

Afrika

bliski istok