SPORTSHOWROOM

ASICS

Gel-Kayano 14

Gotovo zanemarena retro tenisica koja je postala ikona moderne mode.

ASICS Gel-Kayano 14
© ASICS

Ugledna serija

ASICS Gel-Kayano jedna je od najcjenjenijih i najtrajnijih linija sportske obuće marke, koja seže sve do 1993. godine. Prožet najsuvremenijim jastučićem za gel, svaka iteracija bila je podržavajuća i udobna, a dizajneri su uvijek davali prednost performansama nad izgledom. Dakle, iako su često bili popularni među trkačkom zajednicom, rijetko su se smatrali modernima kao takvi. Međutim, do 2020-ih trendovi su se promijenili, a retro estetika tenisica marke Gel-jastučića za trčanje iz 1990-ih i 2000-ih odjednom je bila vrhunac stila. Kao rezultat toga, ASICS je vratio nekoliko silueta baštine, ali onaj koji je imao najdublji utjecaj bio je ikonični Gel-Kayano 14.

© ASICS

Neizvjesna budućnost

Do trenutka kada je ASICS 2008. godine objavio Gel-Kayano 14, linija je bila dobro uspostavljena, a svaki novi model dočekan je s uzbuđenjem i iščekivanjem od strane trkača u Japanu i inozemstvu u zemljama poput Sjedinjenih Država, gdje je rekreativno trčanje raslo u popularnosti od 1970-ih. Međutim, unatoč snažnoj reputaciji, serija je ulazila u neizvjesnu eru jer njezin legendarni osnivač i imenjak, Toshikazu Kayano, više nije bio dio dizajnerskog tima. Dizajner vizionar, koji je ostao u tvrtki i na kraju postao kustos ASICS arhiva, bio je ključan u uspjehu originalnog Gel-Kayano trenera i nadgledao tehnološku evoluciju serije u godinama koje su slijedile, izrađujući prvih trinaest iteracija i uspostavljajući ga kao ugledni model u krugovima. Bez njegovog vodstva nije bilo jasno mogu li se ti visoki standardi održati.

© ASICS

Nasljeđe načela dizajna

Nadajući se da će snažno započeti ovo novo doba, ASICS je gledao na mladog dizajnera po imenu Hidenori Yamashita. Nakon što je već radio na tenisicama marke Gel-jastuk, bio je upoznat s linijom Kayano i također je mogao koristiti Toshikazuove čvrste principe dizajna kao smjernice za svoj rad. Kako se serija razvijala, Toshikazu je slijedio japansku filozofiju "kaizena", koja se usredotočila na postupna, ali kontinuirana poboljšanja tijekom vremena kako bi stvorila najbolju moguću cipelu u danom trenutku. Toshikazu je tako koristio najnovije ASICS tehnologije sa svakim ažuriranjem, dajući Yamashiti izvanrednu platformu na kojoj će graditi svoj Gel-Kayano 14. Također je ostavio snažnu ostavštinu praksi za svog mladog kolegu da radi, uključujući ideju da iza svake cipele stoji čvrsta dizajnerska priča i koristi znanstvene i korisničke uvide, kao i tržišne trendove kako bi naučio kako najbolje zadovoljiti želje i potrebe svoje publike. Konačno, i možda najvažnije, Toshikazu je prenio svoj razigrani duh, koji je svaki dizajn prožeo s vrstom strasti i radosti koja bi mogla osvojiti srce bilo kojeg sportaša.

© ASICS

Pronalaženje inspiracije

Slijedeći ove ideale, Yamashita je počeo razmišljati o svojoj vlastitoj priči i kako bi mogao graditi na čvrstim temeljima koje je ostavio njegov prethodnik kako bi stvorio tehnološki naprednu tenisicu za trčanje dostojnu imena Gel-Kayano. Dok su prethodne verzije bile inspirirane svime, od insekata do satova i europskih sportskih automobila, Yamashita je preuzeo pojam "bljesak", ili kako je rekao: "taj prasak akcije gdje trkač sleti za petu i odgurne prste." To je utjecalo na svaki aspekt modela Gel-Kayano 14, a rezultat je bila dinamična tenisica visokih performansi koja će postati jedna od najlegendarnijih silueta u povijesti marke.

© ASICS

Dizajn visoke učinkovitosti

Kada je ASICS prvi put objavio Gel-Kayano 14 2008. godine, brzo je prepoznat kao poboljšanje u odnosu na 13. Trkači su imali koristi od boljeg jastuka i podrške, ne samo zbog umetka gela za pete, koji je bio 25% veći od onog njegovog prethodnika. To je dodatno zaštićeno pločom od smole kako bi se smanjila prekomjerna kompresija, dok je sloj vlasničke solyte pjene marke dodao laganu apsorpciju udara od sredine stopala do pete. Mekan, ali izdržljiv, ovaj materijal također nudi dobru razinu odziva, pomažući nositelju da radi s više energije. Drugi gelni umetak ublažio je prednje stopalo, a srednji dio stopala stabilizirao je kruta Trusstic potporna ploča. U međuvremenu, složeni geometrijski dizajn gaznog sloja pružio je snažnu vuču od pete do pete, s fleksibilnim utorima koji su omogućavali slobodan raspon kretanja za glatki prijelaz kroz stopalo. Zajedno, ovi višestruki potporni slojevi formirali su ASICS-ov sustav "Strukturiranog jastuka", koji je dizajniran za pomoć pronatorima bez proizvodnje teških, glomaznih osjećaja koji su normalno povezani s cipelama za stabilnost. Uz to, Gel-Kayano 14 imao je prozračnu mrežu s izdržljivim sintetičkim kožnim oblogama, reflektirajućim elementima, ažuriranim prianjanjem pete i prostranom kutijom za nožne prste, tako da je mogao udobno podržavati trkače preko stotina milja, a uvelike smanjuje šanse za ozljedu. Ponudila je sve aspekte "bljeska" kojem se Yamashita nadala, od svog zaštićenog spuštanja pete do energičnog nožnog prsta. Ne samo da je to učinilo popularnom opcijom među atletskom zajednicom, već je i cipela dobila nagrade od uglednih trkačkih publikacija. U međuvremenu, iako se u to vrijeme nije smatrao modnim artiklom, njegovi prekrivajući slojevi, upečatljive bočne pruge, sjajni vidljivi gel i sveukupno elegantna, futuristička estetika dali su mu karizmatičan izgled koji je privukao pozornost i sa staze.

© ASICS

Novi trendovi, nova partnerstva

Nakon uspješnog razdoblja kao jedna od najboljih tenisica marke, Gel-Kayano 14 zamijenjen je novijim modelom, a uskoro je izašao iz proizvodnje. Međutim, desetljeće kasnije, i sportski i modni krajolici su se promijenili, predstavljajući savršeno okruženje za zapanjujući povratak. Temelji su postavljeni 2018. godine, kada je ASICS odgovorio na rastući trend starih mrežastih tenisica za trčanje ponovnim lansiranjem Gel-Kayano 5. Modna zajednica pozdravila je njegov elegantan stil bacanja, pogotovo nakon što je predstavljen u suradnji s berlinskom etiketom GmbH i legendarnom britanskom dizajnericom Vivienne Westwood. To je ubrzalo dublji prelazak u industriju, a uskoro je ASICS uspostavio snažnu vezu s bugarskim dizajnerom muške odjeće Kikom Kostadinovim. Nakon što je 2018. godine prvi put radio s ASICS-om, Kostadinov je otišao dalje od pukog suradnika, prelazeći u više savjetnika za brend kako je povjerenje između dviju strana raslo. Upravo je to partnerstvo dovelo do veličanstvenog povratka Gel-Kayano 14. Zapravo, bez nje, silueta iz 2008. možda je zauvijek ostala dio povijesti ASICS-a.

© ASICS

Uvjerljiv izbor

Nakon prosperitetnog povratka Gel-Kayano 5 i sve veće popularnosti Y2K trkača i tata cipela, ASICS je još jednom zakopao u svoje arhive kako bi vidio koji drugi modeli mogu postići uspjeh u modernom dobu. U 2020. godini, rukovoditelji su bili spremni ponovno pokrenuti Gel-Kayano 13 - nakon svega, to je bio posljednji u liniji koju je dizajnirao njegov istoimeni osnivač i sjajan način da slavi svoju ostavštinu. Međutim, Kostadinov je mislio drugačije, sugerirajući kako će 14 biti uvjerljiviji izbor zbog svoje futurističke estetike i uzbudljivog osjećaja brzine kojeg je izazvala. Marka je bila uvjerena, a Yamashita je opozvan da reproducira svoju klasičnu siluetu za retro izdanje.

© ASICS

Moderna ažuriranja i klasičan izgled

Daleko od puštanja iste cipele, Yamashita je ASICS Gel-Kayano 14 moderno nadogradila, uključujući najsuvremenije materijale kako bi bila još lakša i fleksibilnija od originala. Gornji dio je također rafiniran za još veću udobnost i sigurnije prianjanje, uz dodatak recikliranih materijala i ekološki prihvatljivijih proizvodnih procesa kako bi se poboljšala njegova održivost. U osnovi, ipak, zadržao je sve podržavajuće tehnologije performansi koje su izvornik učinile tako omiljenim komadom sportske obuće. U međuvremenu, vanjska strana je sadržavala klasični izgled trkača iz 2000-ih, njegov gornji mrežasti i zakrivljeni sloj koji odiše zadivljujućim retro sportskim vibracijama koje su utjelovile sveprisutne trendove ulične odjeće početkom 2020-ih. Njegove originalne značajke i pobjednička netaknuta estetika, Gel-Kayano 14 bio je savršen spoj performansi i stila, privlačan modernim entuzijastima tenisica i ležernim obožavateljima.

© ASICS

Podebljani UB1-S

U skladu s njegovom uzdignutom pozicijom unutar ASICS zajednice dizajnera, Kiko Kostadinov bio je sastavni dio ponovnog pokretanja Gel-Kayano 14. Dok je Yamashita bio zauzet stvaranjem elegantnih retro boja s metalnim srebrnim panelima i živopisnim tonskim naglascima koji su evocirali njegov izvorni koncept "bljeskalice", Kostadinov i njegov inovativni studio ponovno su osmislili estetiku cipele eksperimentirajući s različitim materijalima i kombinacijama boja. Oni su proizveli skup od četiri različite verzije njegovog UB1-S modela, svaka s karakterističnim izduženim jezičkom koji izlazi iz jezika bez zakrpa. Tehnološki gledano, Kiko Kostadinov Gel-Kayano 14 bio je baš kao i Yamashita, nudeći istu snažnu kombinaciju udobnosti, stabilnosti i podrške, baš s inventivnim bugarskim hrabrim, modnim naprijed stilom, koji mu je omogućio da nadmaši povijest trčanja cipela i postane poznat po svom karizmatičnom izgledu, kao i po izvedbi.

© ASICS

"Preporod Cool"

S Yamashitinim intimnim znanjem o cipeli, Kostadinovljevim neprocjenjivim dizajnom i pravodobnim rasporedom puštanja u prodaju, Gel-Kayano 14 brzo je usvojen u svijetu mode. U pozadini toga, ASICS je 2021. godine objavio niz novih boja, a uskoro je sve veći broj partnera marke nastojao staviti svoj kreativni dodir na retro siluetu. Prvi koji je to učinio bio je osnivač tvrtke Awake NY Angelo Baque, čije je oko za živahni suvremeni dizajn vidio kako proizvodi nezaboravnu boju "Rebirth of Cool" u svijetlim nijansama plave, žute i crvene boje koja je odala počast njegovoj ekvadorskoj baštini. Objavljen je s glatkim crno-bijelim kratkim filmom o Baqueu koji predstavlja performans repera Ladybug Mecca u povijesnom kafiću New Yorka. U njemu su se mogli vidjeti razni članovi sastava i publika kako nose njegov Gel-Kayano 14, prikazujući ga kao cool, ležernu tenisicu za opušteno druženje. U međuvremenu, Mecca i bend svirali su verziju "Rebirth of Slick (Cool Like Dat)" - prvi singl koji je 1993. godine objavio njezin rap trio, Digable Planets - povezujući svoje ime s Baqueovim inspiracijama, pa čak i označavajući siluetu vlastitog "ponovnog rođenja". 

© ASICS

Rana suradnja

Angelo Baque x Gel-Kayano 14 bio je nevjerojatno popularan, a 2022. godine ASICS je proširio svoj suradnički popis kako bi obuhvatio slavnog fotografa Renella Medrana i njezinu etiketu butik odjeće, Ice Studios, i DJ i producent Zack Bia-a, novoosnovanu izdavačku kuću Field Trip Recordings. Dok je Medrano dizajnirala elegantnu svijetloplavu tenisicu sa žutim naglascima inspiriranu njezinom fotografijom i njezinom naklonošću prema ledu, Bia je stvorila iznimno ograničenu verziju u kontrastnoj bijeloj i crnoj boji s vintage izgledom krem potplata. Uz to, japanski odjevni brand BEAMS izbacio je ekscentričnu cipelu s GORE-TEX gornjim dijelom obavijenim crnom mrežom protiv komaraca, ali upravo je suradnja ASICS-a s kanadskim dizajnerskim studijem JJJJound doista privukla pozornost modne zajednice u cjelini.

© ASICS

Izvanredan debi

Za svoju debitantsku ASICS suradnju, nostalgična, ali inovativna etiketa Justina R. Saundersa izradila je dvije podcijenjene, minimalističke boje s elegantnim neutralnim tonovima koji su sadržavali i ASICS izgled i bezvremensku sofisticiranost povezanu s JJound odjećom. Ove profinjene tenisice ušle su u vintage Y2K korijene modela Kayano 14 i sportsku povijest, a također nude razinu svestranosti koja bi korisniku omogućila da se bez napora kreće između doma, slobodnog vremena i formalnih prilika u elegantnoj udobnosti. Kao rezultat toga, postigao je široku privlačnost, postajući jedna od najpopularnijih suradnji marke, ne samo za Gel-Kayano 14, već i cijelu liniju Kayano, pa čak i širi asortiman Sportstyle.

© ASICS

Traženi modni artikl

Suradnja JJJound pokazala je koliko je daleko Gel-Kayano 14 došao od svojih početaka tenisica, zaista ga lansirajući kao traženi modni predmet. Utjecajne poznate osobe poput Hailey Bieber počele su ga nositi, a američki model i kreativni direktor opetovano se pojavljivao na pilates klasi u izdanju Field Trip Recordings, dokazujući tako svoju stilsku svestranost i sportske sposobnosti. Kako je silueta zaživjela u modnoj industriji, ASICS je iznova i iznova demonstrirao da je jedan od najboljih brendova na svijetu u regrutiranju izuzetnog kreativnog talenta, od kojih su mnogi željeli koristiti ga kao svoje suradničko platno. Između suradnje, slavnih osoba i nastupa na društvenim mrežama, Yamashitin epski Gel-Kayano 14 postao je nevjerojatno popularan među mlađim generacijama, ali su ga i dalje voljeli oni koji su se mogli sjetiti izvornog, kao i strastveni ljubitelji tenisica oduševljeni njegovom moćnom poviješću.

© ASICS

Produbljivanje odnosa

U siječnju 2023. godine, ASICS je ugostio pop-up trgovinu na pariškom tjednu mode, dodatno poboljšavajući svoje visoke modne akreditive, a tijekom cijele godine brand je produbio svoje odnose s odjevnim markama kao što su Kith Ronnie Fieg i japanski butik atmosfera. Prvi je dizajnirao dvije boje u tipično elegantnim nijansama, dok se potonji udružio s južnokorejskom markom streetwear Undermycar, stavljajući elegantan, futuristički obrt na cipelu. Unaffected, još jedna azijska modna marka, zatim je izdala podebljano trostruko pakiranje Gel-Kayano 14 s redizajniranim sustavom vezica, a kanadski lifestyle brand Aritzia donio je svoj neodoljiv koncept "svakodnevnog luksuza" na siluetu s vlastitim gracioznim trostrukim paketom.

© ASICS

Poštovanje povijesti

Godina 2023. također je obilježila 30. godišnjicu linije Gel-Kayano, a ASICS je to odlučio proslaviti dodavanjem potpuno nove tenisice u kolekciju. Poznat kao nasljeđe Gel-Kayana, okupio je elemente prošlih modela jer je njegov dizajner Yuuki Okumura nastojao odati počast dubokoj baštini Kayana predstavljajući ključne funkcionalne značajke i prepoznatljive detalje iz svakog doba cipele. Od modela Gel-Kayano 14 preuzeo je cijelu jedinicu, pokazujući tako utjecaj siluete na seriju i naglašavajući koliko je učinkovit koncept strukturiranog jastuka još uvijek bio, čak i tri desetljeća nakon početnog stvaranja.

© ASICS

Širenje suradnje

Popularnost modela Gel-Kayano 14 još se više povećala u 2024. godini, a deseci privlačnih novih boja objavljeni su uz još više suradnji. Atmos je obnovio siluetu dizajnom s tonovima inspiriranim živopisnim noćnim životom Tokija, a Field Trip Recordings vratio se nezaobilaznim koloritom "Fern Green". U međuvremenu, Kith je nastavio svoju vožnju tenisica s Marvelovim temama kroz izdanje "Silver Surfer", a ASICS je proširio svoj azijski popis kroz suradnju s južnokorejskim brandom The Museum Visitor i singapurskim duom sneaker boutique Limited Edt i SBTG etiketom sneaker artista Marka Onga. Marka je također povećala svoj globalni doseg partnerstvom s brazilskom markom muške odjeće P. Andrade na šarenom dizajnu čiji svjetlucavi prirodni tonovi odražavaju živopisne krajolike zemlje prije nego što je radila s Institutom Ayrton Senna kako bi proslavila život i karijeru zagonetnog brazilskog vozača Formule 1. Godina je završila s dvije jedinstvene suradnje Gel-Kayano 14, jednom s američkom kreativnom etiketom Concepts, čije je vedro obojeno izdanje "Out of Office" napravljeno kako bi se nositelja oslobodilo svakodnevnog mljevenja evocirajući mir i opuštanje suncem okupanog odmora. Druga je osmišljena kao dio ASICS-ove inicijative "Obrt za umove" s kreativnom direktoricom Florence Tétier, koja je odabrala Kayano 14 uz dvije Gel-Nimbus siluete jer je i sama bila obožavateljica. Radeći s učenicima iz Ecole Les Petites Ruches – škole za neuroraznoliku djecu koja potiče učenje kroz prirodu, inkluziju i povezanost – Tétier je izradio jedinstvene perle i čari za svaku cipelu od recikliranih igračaka i drugih otpadnih materijala, a dobit se vraća izravno u inspirativnu školu.

© ASICS

Još veća godina

Nakon drugih suradnji s premijernim američkim brendom Lapstone and Hammer i vrhunskom etiketom muške odjeće 8ON8, ASICS je ušao u 2025. godinu s još većim planovima za Gel-Kayano 14. Uz bogatu kolekciju zadivljujućih tenisica s općim izdanjem, brand je izradio neke od svojih najomiljenijih suradničkih boja do danas, počevši od elegantnog izdanja "Eucalyptus" utjecajne stilistice Juliane Salazar, prije nego što je još jednom uzdigao japansku kulturu kroz partnerstva s modnim brandovima poput Beauty & Youth i Urban Research, kao i neobičnog rock benda Zutomayo koji priča priče. U proljeće je ASICS lansirao traženi "Just Say No" kolorit kao ekskluzivni proizvod s butikom odjeće u Los Angelesu Sneaker Politics i također povezan s francuskom luksuznom markom A.P.C. kako bi uredio svoju prvu sveobuhvatnu kolekciju teniske odjeće s dva paketa bezvremenskih Gel-Kayano 14 tenisica među svojim vanjskim predmetima. Oko tog vremena počele su kružiti glasine da će se JJJound vratiti kako bi dodao treću tenisicu svom suradničkom setu u ljeto, generirajući još više uzbuđenja oko retro siluete. Ovaj dugo očekivani nastavak konačno je pokrenut u lipnju 2025. godine i sadržavao je par gracioznih boja, svaka ukrašena u prepoznatljivom spoju neutralnih i metalnih srebrnih tonova, s elegantnim plavim naglascima na jednoj i tamnom mornaricom uz živopisnu žutu boju na drugoj strani. Podcijenjeni, elegantni i visoko sofisticirani, utjelovili su sve što su moderne modne i tenisice počele cijeniti kod modela Gel-Kayano 14.

© ASICS

Izvanredna moderna tenisica

Temelj uspjeha modela Gel-Kayano 14 postavljen je kada se Toshikazu Kayano pridružio ASICS-u kasnih 1980-ih, mnogo prije njegovog modernog povratka. Njegov dolazak poklopio se s uvođenjem gel jastuka, koji je mogao koristiti za pokretanje svoje serije cipela za trčanje s povjerenjem, znajući da će ponuditi ogromnu potporu pod nogama. Koristeći svoj karakterističan pristup, ulio je liniju Kayano sa svojim radosnim duhom i snažnom radnom etikom, i to je bilo ono što se u konačnici prenijelo na svaki sljedeći model, čak i nakon što je prešao na druge stvari. Dakle, kada je Hidenori Yamashita preuzeo kormilo, slijedio je Kayanova načela i izradio izuzetnu tenisicu za trčanje. Zahvaljujući tome, Gel-Kayano 14 dosljedno je hvaljen kao jedna od najudobnijih tenisica od svog suvremenog povratka. Sada se smatra više siluetom životnog stila nego sportskom, ova kultna cipela je hrabro elegantna i nevjerojatno svestrana, s nekim od najvećih suradnji ASICS-a koji podižu svoj sve širi katalog. Daleko od pukog nostalgičnog trika, njegov neodoljiv retro šarm podupiru izvanredne tehnološke performanse - ukratko, Gel-Kayano 14 vrhunac je ASCS Sportstyle asortimana.

Pročitajte više

SPORTSHOWROOM koristi kolačiće. O našoj politici prema kolačićima.

Nastavak

Odaberite svoju zemlju

Europa

Amerike

Azija Pacifik

Afrika

bliski istok