SPORTSHOWROOM

ASICS

Gel-1130

Klasičan spoj jastuka, stabilnosti i Y2K stylinga.

ASICS GEL-1130
© ASICS

Klasična cipela za trčanje

Tijekom 2000-ih, ASICS je bio poznat po proizvodnji izvanredne sportske obuće za sve, od vrhunskih profesionalaca do povremenih hobista. Tenisice marke bile su posebno uspješne jer su pomicale granice inovacija s tehnologijama za poboljšanje performansi kao što su sustav za usmjeravanje utjecaja i Solyte midsole. To je pomoglo vodećem brodu Gel-Kayano i sljedećoj generaciji Gel-Kinsei, među ostalima, da postanu popularni predmeti sportske odjeće, uz koje je ASICS uspostavio seriju Gel-1000. Dizajnirana kako bi pružila visokokvalitetne mogućnosti za trkače svih razina i stilova, serija cipela za stabilnost dosegla je svoju devetu iteraciju 2008. godine: Gel-1130. Sa svojim potpornim značajkama i klasičnom estetikom iz doba Y2K-a, postao je popularna silueta za trčanje, ali je zadržao malo interesa izvan svoje sportske uporabe. U to vrijeme, ASICS je imao malo prianjanja na tržištu životnog stila, ali više od desetljeća kasnije, stvari su bile vrlo različite, a Gel-1130 imao je upravo pravi izgled za zadivljujući povratak.

© ASICS

Promjena trendova

Do kasnih 2010-ih, normcore modni trend, čiji su sljedbenici dali prednost funkciji nad stilom, doista je zauzeo mjesto, a takozvane "tata cipele" bile su u modi. Zrnati potplati i prozračni gornji dijelovi bili su preferirani od elegantnijih dizajna koji su bili popularni ranije u desetljeću, a posebno su tražene tenisice iz 90-ih i 2000-ih. Mnoge asics siluete iz tog razdoblja nosile su se kao tenisice životnog stila, a ne zbog svoje atletske snage, a brand se nagnuo na ovu promjenu u stilovima, prenamjeni ili ponovnom objavljivanju baštinskih modela, osobito onih iz voljenog asortimana Gel-Kayano. Suparničke tvrtke za proizvodnju obuće često su koristile suradnju kako bi izazvale uzbuđenje oko novih izdanja, tako da je 2017. godine ASICS kontaktirao bugarskog modnog dizajnera Kika Kostadinova kako bi pomogao u povećanju vlastitih lansiranja.

© ASICS

Obećavajući dizajner

Kostadinov je diplomirao na Central Saint Martins – London Arts University – 2016. godine, kada je već postao poznat u industriji za svoj rad s američkom modnom kućom Stüssy. Uz financiranje British Fashion Councila, u siječnju 2017. godine objavio je svoju prvu kolekciju fino izrađene odjeće, a prije nego što je godina završila, imenovan je kreativnim direktorom tvrtke za dizajn kabanica Mackintosh 0001. Kostadinovljev fokus na elegantnu, ali funkcionalnu odjeću privukao je pozornost izvršnih direktora ASICS-a, koji su ga zamolili da bude prvi dizajner marke koji surađuje. Par je postigao zlato svojim debitantskim izdanjem, Gel-Burz 1, svojim minimalističkim estetskim i potpornim značajkama, što ga čini izvrsnom opcijom u smislu stila i udobnosti.

© ASICS

Produktivno partnerstvo

Nakon ovog početnog uspjeha, ASICS se udružio s Kikom Kostadinovim i njegovim rastućim timom, koji je uključivao poznate dizajnerske blizanke i kolegice Lauru i Deannu Fanning. Tijekom sljedećih nekoliko godina radili su na raznim baštinama i originalnim siluetama, kao što su ženska ekskluzivna Gel-Korika, nekonvencionalni Gel-Sokat, prugasti Gel-Delva 1 i suave Gel-Burz 2. Partnerstvo je bilo toliko učinkovito da je u listopadu 2020. godine Kostadinov postao stalni konzultant na čelu ASICS SportStyle divizije. U toj ulozi bliže je surađivao s markom, savjetujući dizajnere obuće o širim kreativnim izborima i kurirajući čitave asortimane.

© ASICS

Čvrsti temelj

Prva silueta koja je izašla iz ovog hrabrog kreativnog poduhvata bio je UB1-S Gel-Kayano 14. Kostadinov dizajnerski studio kreirao je tri boje na temelju premium tenisice za trčanje iz 2008. godine, koje je ASICS krajem 2020. godine objavio kao opće retro izdanje. Zadivljujući izgled modela UB1-S privukao je veliku pozornost, dajući i njemu i klasičnom modelu snažan početak koji je na kraju utro put za desetke novih SportStyle tenisica. Upravo je na toj čvrstoj podlozi Gel-1130 vraćen 2021. godine s ažuriranim dizajnom koji je ipak odao počast estetici izvornika.

© ASICS

Niz funkcionalnih značajki

Pod utjecajem modela Gel-Kayano 14, Gel-1130 izrađen je od modernih materijala kao što su antilop i sintetička koža, koji su korišteni za stvaranje trajnih slojeva preko prozračne mreže. Ploča je imala vanjski dio za filtriranje koji je bio iskovan zakrivljenim prekrivačem na bočnom boku koji se pomicao od stražnjeg dijela cipele do prednjeg dijela, a izobličena peta bila je ispod nje. Tekst gela ukrašavao je stražnji dio stopala, dok je jednako klimavi ASICS Gel-1130 branding krasio jezik. Poznati logotip ASICS-a pojavio se na svakom bočnom zidu, a simbol ovalnog oblika marke nalazio se na dnu očiju. Plišano pjenasto ojastučenje u središnjem potplatu pružilo je izvrsnu potporu pod nogama uz amortizirajući gel-jastuk u petu. Izvorni 1130 bio je izgrađen kao cipela za stabilnost, a to se odrazilo u verziji 2021. godine korištenjem ASICS Trusstic sustava. To se sastojalo od krute koljenice ispod luka stopala koja je pomogla nositelju da održi izvrsnu stabilnost i ravnotežu smanjujući torziju kroz sredinu stopala. Na potplatu je korištena izdržljiva guma, čija je površina bila obilježena složenim uzorcima gaznog sloja i dubokim savojnim utorima za izvrsnu vuču i slobodu kretanja.

© ASICS

Moderan remix

Sve je to učinilo Gel-1130 odličnom svakodnevnom cipelom s svestranošću koja podržava i lagane vježbe. Značajke poput socklinera proizvedene su pomoću ekološki prihvatljivih metoda koje su koristile manje vode i proizvele manje emisija ugljika, što ga čini i održivom opcijom. Povrh toga, retro izgled cipele privukao je veliku bazu obožavatelja jer se uklapa u tadašnji "tata cipela" oživljavanje, ali je Kiko Kostadinov UB2-S model doista pokrenuo uspjeh ASICS Gel-1130. Inspiriran Gel-Trail Attack 7, koji je u to vrijeme bio star više od desetljeća, UB2-S je rekao da je "remiksiran za svakodnevnu funkcionalnost". Bila je prekrivena čvrsto pletenom mrežom s logotipom bočne stijenke, zaštitnom kapicom na nožnim prstima, prekrivačem pete i pokrovom za oči postavljenim preko vrha, a ostatak obloge skriven ispod, dajući cipeli zadivljujuću estetiku. Tehnološki, odgovarao je općem izdanju, tako da je pružio toliko udobnosti kao i stil. Konačno, njegov se jezični flaster proširio u potezni jezičac - karakterističnu značajku zajedničku mnogim Kostadinovim dizajnima.

© ASICS

Pet privlačnih boja

Ukupno su izdana tri muška i dva ženska izdanja Kiko Kostadinov x UB2-S Gel-1130. Od prvog, jedan je bio ukrašen u bogatoj nijansi tamnocrvene boje poznate kao Deep Mars s grafitno sivim nijansama, drugi je došao u elegantnoj nijansi ugljena nazvanoj asfalt s upečatljivim čistim srebrnim naglascima na logotipu i ploči pete, a treći je sadržavao dimnu sivu metropolu gore uz blijedo plavu Lichen Rock midsole. U međuvremenu, ženski dizajni bili su općenito svjetliji u tonu, prvi je bio Wasabi i Aquatic kolorit koji miješa različite nijanse teal i tirkizne s suptilnim naznakama ružičaste, a drugi je premazan pješčanom bež janjećom vunom s bljeskovima čistog srebra na ploči.

© ASICS

Inspirativna kampanja za pokretanje

Uz Kostadinovljev dizajn, ASICS je objavio klasični Gel-1130 u raznim elegantnim bojama koje su bile prikazane u kampanji objavljivanja koja je uključivala još dva kreativna entiteta: Tokijski časopis za kulturu, Sabukaru i multidisciplinarni tim digitalnih kreatora Thuana Trana, Onlunchbreak. Kampanja je pokazala kako je svaka grupa iskoristila ujedinjujuće učinke zajedničkih iskustava kako bi se povezala s ljudima i razvila njihove zajednice, što je sadržavalo etos Gel-1130. Za svaku organizaciju produciran je kratki film, a Onlunchbreak je prikazan u humorističnoj sceni u učionici, a Sabukaru prikazuje svoje pisce koji se kreću užurbanim gradom Tokija u koloru "White & Electric Red" dok otkrivaju intimne priče svojih stanovnika. Ovi inspirativni videozapisi naglašavali su moć zajednice i kako se ljudi mogu okupiti oko zajedničkih strasti kao što je interes za modu, a ASICS opisuje tenisicu kao "dugogodišnji klasik" koji "okuplja ljude i podiže vršnjake i zajednice". U konačnici, poruka je bila pozitivna i privukla je mnoge obožavatelje na ASICS Gel-1130 kada je prvi put izašao.

© ASICS

Očaravajuća partnerstva

Kao rezultat inventivne kampanje lansiranja i karizmatične dizajnerske inovacije studija Kiko Kostadinov, nije prošlo dugo prije nego što su se druge modne marke zainteresirale za Gel-1130. U proljeće 2022. godine ASICS se udružio s višestrukim kreativnim kućama i serijskim suradnicima HAL Studios kako bi izradili prvu od nekoliko boja s rustikalnim tonovima i teksturama inspiriranim prirodom. Krajem ljeta dizajnirana je živahna inačica sa ženskim brendom aktivne odjeće P.E Nation i elegantnim izdanjem koje je stvorio ženski butik za tenisice NAKED Copenhagen. Ovaj posljednji model imao je bijeli i kaduljasto zeleni vanjski izgled izrađen od recikliranih i veganski prihvatljivih materijala za održivu, etičku cipelu koja je odražavala ideju "življenja uzdignutog s ASICS-om". Kiko Kostadinov također se vratio s novim modelom 1130 poznatim kao UB4-S, ovaj put stavljajući mrežasti pokrov preko logotipa bočne stijenke, dodajući dinamičan prekrivač prednjeg dijela i dajući ploči glatku, sjajnu završnu obradu. Izdane su tri boje ove tenisice futurističkog izgleda, dvije u dubokim nijansama smeđe boje s bogato toniranim naglascima ljubičaste i žute boje, druga prekrivena bijelom mrežom s nebesko plavom nijansom ispod i srebrnim naglascima iznad vrha.

© ASICS

Traženi modni artikl

Uz ove prepoznatljive kolaborativne tenisice, ASICS je iznio niz stilskih boja općeg izdanja, a do 2023. godine Gel-1130 se mogao vidjeti na nogama fashionista od Londona do New Yorka. Početkom godine, danska marka luksuzne odjeće Cecilie Bahnsen predstavila je cipelu na pariškoj pisti kao dio svoje kolekcije FW23, dajući joj visoku modnu privlačnost. Silueta je postigla više hvale na društvenim medijima, gdje je suradnja s NAKED Kopenhagenom bila posebno voljena. Zatim, u jesen, američki model Kaia Gerber bio je prikazan kako nosi elegantnu bijelu boju dok je vani i oko u Los Angelesu, pokazujući da je ASICS Gel-1130 počeo privlačiti među slavnim osobama. Tijekom tog vremena, objavljeno je još više suradnji, uključujući Kith "Vintage Tech Pack", koji je na odgovarajući način uključivao i Gel-Kayano 14. Artsy Los Angeles odjevna marka Gallery Dept. proizvela je ekskluzivni dizajn s ručno izrađenim detaljima, a japanski butik odjeće pridružio se južnokorejskom modnom brendu OJOS kako bi stvorio snažnu eteričnu tenisicu.

© ASICS

Jedinstvene suradnje

Popularnost modela ASICS Gel-1130 dodatno je porasla u 2024. godini, a brand je objavio novu varijantu NS. Izrađen od čvrstih ripstop tkanina i ojačan elementima bez šivanja umjesto mrežice, NS je ponudio čvršću opciju s izgledom svemirske dobi generiranim glatkim vanjskim i podebljanim blokiranjem boja. U međuvremenu, Kith se vratio na još jednu suradnju, ovaj put dovodeći Marvel kako bi stvorio kolorit inspiriran poznatim X-Men likom Magneto u proslavi 85 godina Marvel Comics. ASICS je također odao počast gradu u kojem se nalazi sjedište tvrtke izradom dvije boje za nogometnu momčad Vissel Kobe s tonovima njihovih domova i gostiju. Međutim, možda najjedinstvenija od svih Gel-1130 suradnji došla je zahvaljujući kanadskom brandu BENTGABLENITS. Poznat po izradi modnih predmeta, BGN je iskoristio svoju opsežnu arhivu vintage Cracker Jack tričarija, koja se pojavila u pakiranjima američke hrane tijekom 20. stoljeća, kako bi stvorio prilagođene verzije Gel-1130. Takozvana "Igračka iznenađenja" bila su obješena na lanac ili niz oko ovratnika svakog od 200 parova koji su proizvedeni, čineći svaku cipelu jedinstvenom. Oni koji su sadržavali najrjeđe i najskupljivije drangulije došli su u posebnoj kutiji koju je ručno izradio milanski studio Edith Di Monda, dodajući tako dodatnu autentičnost snažnim retro vibracijama kolekcije "A Prize In Every Box".

© ASICS

Ikonična silueta

ASICS Gel-1130 počeo je kao početna tenisica, ali više od desetljeća nakon što je prvi put pušten u prodaju, povratak inspiriran Kiko-Kostadinovim postao je jedna od najtraženijih tenisica svog vremena. Tijekom reizdanja 2021. godine, film je nazvan "klasikom" koji "sjedi na sjecištu bezvremenskog dizajna, ideje o jedinstvu posade i pripovijedanja kroz zajednička iskustva". To otkriva cilj ASICS-a da stvori ikoničnu siluetu koja bi mogla privući zajednice zajedno, što mnogi smatraju Gel-1130. Od tada, njegov neodoljiv retrofuturistički stil, svestrana funkcionalnost i moćna naracija dizajna učinili su ga izuzetno popularnim širom svijeta.

Pročitajte više

SPORTSHOWROOM koristi kolačiće. O našoj politici prema kolačićima.

Nastavak

Odaberite svoju zemlju

Europa

Amerike

Azija Pacifik

Afrika

bliski istok