SPORTSHOWROOM

Nike

Air Dior

Izuzetan luksuz susreće sportsku baštinu.

Air Dior
© Jordan / Dior

Zapanjujuće otkriće

Bilo je početkom prosinca 2019. godine, a niz poznatih osoba pojavio se na jesenskom sajmu Dior Men’s Collection u Miamiju 2020. Poznati američki modni dizajner i Nikeov suradnik Shawn Stussy izradio je originalnu grafiku koja je pokrivala modnu pistu, zidove i strop duge dvorane u kojoj se događaj održavao, dajući joj dinamičnu pozadinu. Među svim ovim umjetnostima i Dior odjećom koja se paradira gore-dolje po modnoj pista, jedinstveno ekskluzivna tenisica najavila se svijetu. Poput mnogih izloženih predmeta, odisao je luksuzom Dior kroz zaštitnu nijansu sive marke i Dior Oblique uzorak. Međutim, silueta na kojoj su ti simboli bili prikazani bila je iz vrlo različitog svijeta. Diorov odmah prepoznatljiv amblem ušiven je u uvećane Nike swooshes na modelu koji je bio poznat svakom ljubitelju tenisica - Air Jordan 1. Selfridges je kasnije napisao da je otkrivanje "razbilo internet" nagađanjima koja je generiralo nakon događaja. Takvo uzbuđenje bilo je razumljivo s obzirom na to da je to bila suradnja bez presedana između jednog od najlegendarnijih brendova tenisica svih vremena i luksuzne modne kuće. Na kraju showa, sukreator cipela, umjetnički direktor Dior Men’s, Kim Jones, izašao je na modnu pistu u paru potpuno novog Air Jordan 1 OG Dior Low i High, označavajući svijetu početak ovog monumentalnog partnerstva.

© Jordan / Dior

Rane zadirkivači

Samo nekoliko dana nakon tog događaja, 7. prosinca, na YouTube kanalu Christian Dior postavljen je video u kojem je otkrivena neka od priča koje stoje iza dizajna. Oni koji su ga tek jednom vidjeli na modnoj pisti, trebali su detaljno pogledati tu raskošnu tenisicu kao drugog sukreatora, Head Footwear Designer for Dior Men, Thibo Denis, objasnio je neke od njezinih definirajućih inspiracija. U razgovoru s zaljubljenikom u tenisice Sean Wotherspoon, koji je i sam radio s Nikeom na Air Maxu 97/1, Denis je iznio mnoge zanimljivosti. On je rekao Wotherspoon da je to prvi Jordan koji je izgrađen u Italiji od 1986 Jordan 2. Također je govorio o tome kako su htjeli razviti proizvod najviše kvalitete fokusirajući se na oblik, koji je preuzet iz Neutral 85 Jordan, kože, koja je napravljena da bude ekstra gusta, i konstrukciju, koja je bila gotovo poput pažljivo izrađene Dior torbe, s obojenim rubovima i posebnim šavovima. To je usadilo dizajn sa savršenim spojem naslijeđa svake marke. Dok je par nastavio pričati, Žlica je pokazala vrstu uzbuđenja koju su mnogi morali osjetiti zbog ovog dizajna, čudeći se kako je primijetio njegove mnoge fascinantne detalje. Na jeziku je bio Dior flaster, Dior Oblique utisnut na prirodnu kožu skrivenu ispod uloška, prozirna podloga na kojoj se nalazio Dior logo ispod desne noge i novi Air Dior logo ispod lijeve strane, i na kraju, riječi "Dior" i "Jumpman" urezane su u čipkaste orlove. Entuzijast tenisica dovršio je video proglasivši Air Jordan 1 OG Dior "bezvremenskom cipelom", dajući mu savršenu sliku uoči planirane objave početkom 2020. godine.

© Jordan / Dior
© Jordan / Dior

"Prikladno za let"

Oni koji su željno iščekivali više vijesti morali su pričekati do 19. siječnja 2020. godine za sljedeću najavu. Jordan je u njoj postavio sliku Travis Scott u Air Dior odjeći, uključujući i plavu kantu šešir koju je popularni reper skinuo preko lica. Podignuta mu je desna noga, prikazujući profil tenisice Air Dior, a u jednostavnom je opisu pisalo "Sposoban za let. @travisscott je u kolekciji Air Dior x #JUMPMAN." Ne samo da je to izložilo samu cipelu, već je otkrilo da će postojati cijela kolekcija odjeće i pribora Air Dior. Nažalost, neko vrijeme nije bilo ažuriranja jer je pandemija prisilila na odgodu planiranog izdanja za travanj 2020.

Ponovno rođena kampanja

Tek u lipnju otkriveno je više informacija, ali kampanja lansiranja brzo je dobila brzinu od ove točke. Prvi znak da će se objaviti bio je 16. lipnja u postu na Diorovoj Instagram stranici. Na njemu se pojavio par slika koje su se vratile na prvijenac tenisice na izložbi u Miamiju, uključujući i set naslikan u ilustraciji Shawna Stussyja. Dok je post bio više usredotočen na objavljivanje kolekcije odjeće u cjelini, dva od tri modela nosila su suradničku tenisicu Air Dior, podsjećajući na to svakoga tko je bio zauzet dizajnom kada su ga izvorno vidjeli tijekom događaja prethodnog prosinca.

© Jordan / Dior
© Jordan / Dior

Vrlo ekskluzivna tenisica

Zatim, 25. lipnja, veliki dan je konačno stigao kao Air Jordan 1 OG Dior je stavljen na raspolaganje javnosti. Kako bi obilježio ovu prigodu, Dior je na svojoj Instagram stranici objavio tri objave. Svaka je uključivala slike modela koji nose tenisice zajedno s predmetima iz kolekcije kapsula Air Dior. Nikakav trošak nije pošteđen jer je jedan od najtalentiranijih fotografa u svijetu mode, Brett Lloyd, doveden kako bi sastavio kadrove. Za prvi post, okvir je bio više usredotočen na samu tenisicu, s tri različite slike profila, od kojih su dvije bile samo donje polovice tijela, modeli svi nose kratke hlače marke Air Dior i čarape kako bi predstavili jasan pogled na cipelu. Tekst koji je pratio post otkrio je najvažniju informaciju - da će ljudi sada imati "priliku kupiti ograničeno izdanje #DiorJordan tenisica". Uputio je čitatelje na poveznicu u biografiji robne marke koja ih je odvela na internetsku stranicu Dior. Ovdje se mogu pronaći dodatni videozapisi tenisice uz odlomak teksta koji je sažeo suradnju: "Muška kolekcija Dior za jesen 2020. počinje s neviđenim sljubljivanjem: Dior i Kim Jones udružili su se s Jordanom Brandom kako bi stvorili ograničeno izdanje tenisice Jordan 1, obilježavajući prvu suradnju ikoničnog košarkaškog brenda i pariške kuće za haute couture." Oni koji se nadaju kupnji cipele bit će tretirani na osnovi "prvog dolaska", nakon čega će se "registrirati online za priliku kupnje tenisica "Air Jordan 1 OG Dior"." Time je istaknuta ekskluzivnost suradnje, a oni koji se registriraju imali bi sreće da imaju priliku kupiti par jer je samo 8500 napravljeno u suptilnom hommageu izdanju OG Air Jordan 1985. godine, s daljnjih 5000 odlazaka klijentima luksuznih modnih marki i drugim VIP-ovima. Drugi su kasnije dobili priliku kupiti jednu od low-top verzija dizajna, iako je to objavljeno u još manje brojeva, sa samo 4700 parova u ponudi, ovaj put u čast Christian Dior je New Look dizajna, koji je debitirao u 1947. Unatoč cipela je težak puštanje cijena od £ 1800, neki izvori sugeriraju da više od pet milijuna ljudi su se prijavili za izvorni high-top verziji sama, tako da su šanse za dobivanje par su tanki. Ipak, 8500 sretnika jest, neki od njih su viđeni kako čekaju u redu ispred pop-up dućana u Selfridgesu u Londonu u 4 ujutro po puštanju kako bi pokupili svoje cipele.

© Jordan / Dior

Ikonske inspiracije

Sljedeći od tri postova pokazao je modele koji poziraju u nekim od pametnijih komada zbirke. Svi modeli nosili su tenisice Air Dior, a komentar je privukao pozornost na inspirativnog Michael Jordan. Pjesma je glasila "Inspiriran skulpturom legende NBA lige Michael Jordan na i izvan terena, otkrijte potpunu ponudu komada iz limitiranog izdanja kolekcije odjeće #DiorJordan pribora - uključujući jednostavne elegantne snimke krojenja". Također je navedeno gdje će predmeti biti dostupni: "odaberite Dior butike, kao i u dvije pop-up trgovine koje se nalaze unutar Selfridges (London) i Taikoo Li (Chengdu), počevši od 8. srpnja." Iste su informacije sadržane u trećem postu, zajedno s više referenci na Brett Lloyd i registracijsku vezu. U ovom posljednjem postu prikazane su tri slike modela u ležernijem izboru odjeće iz kapsule, te četvrtina stražnje strane crne jakne s upečatljivim novim amblemom Air Dior u bijeloj boji. Ikonična Jordan krila s košarkom u sredini i riječi "Air Dior" napisane na transparentu preko vrha već su postale etablirani dio suradnje, ali ovaj kadar uistinu je naglasio snagu ovog hibridnog motiva. U međuvremenu, u tekstu s postom navodi se kako je kolekcija odjeće bila "visoko očekivana" i spominje se uloga Kim Jones u njenoj produkciji. Napokon, istaknuta je "fino usklađena ravnoteža između @Jumpman23 estetike i baštine Kuće", navodeći da je suradnja dovela do "nove interpretacije bezvremenskih silueta sportske odjeće", što je poruka koju je trebalo ponoviti mnogo puta. 

© Jordan / Dior

“Diordan”

8. srpnja, cijela kolekcija je postala dostupna. Kao jedno od rijetkih mjesta gdje su ljudi mogli kupiti ove ekskluzivne predmete, Selfridges & Co. je konstruirao stranicu na svojoj web stranici kako bi oglašavao The Selfridges Corner Shop u londonskoj trgovini robne marke, koja će biti otvorena samo dva kratka tjedna, zatvarajući se 21. srpnja 2020. Kao i većina publike koja je pratila izdanje, stranica je opisala ekskluzivnost lokacije, nazvavši je "jedinom takve vrste u Velikoj Britaniji", dok je istovremeno govorila o izvanrednom zbližavanju "priče, visoke mode (ljubaznošću Dior), s najlegendarnijom košarkaškom tenisicom na svijetu (Air Jordan 1)." Također je detaljno opisao neke od inspiracija koje stoje iza dizajna, navodeći da su ljudi počeli nazivati tenisicu "Diordan", kao i neke od njegovih najintrigantnijih značajki, uključujući jedinstvenu zakrpu s brojem serije koja je ušivena na unutarnji ovratnik i pribor koji je došao sa svakim parom. Ovi elegantni dodaci uključivali su odgovarajuće vrećice za prašinu, metalne vješalice i rezervni set voštanih čipki, koji su se sami nalazili u zaštitnim vrećicama za prašinu. Iluminacijski citati Kim Jones i Martin Lotti, Jordanskog Brand VP dizajna, dali su čitateljima dodatne informacije o razlozima suradnje. Jones je govorio o tome kako je Jordan Brand "ikoničan", baš kao i Dior, dok je Lotti govorio o važnosti povezanosti između dviju marki i njihovoj želji da prošire svoje kreativne vidike. Lottijeve riječi najbolje su sažete: "Naše partnerstvo s Diorom nudi novi izgled u stilu košarke i spaja vrhunsku streetwear odjeću s luksuznom modom."

© Jordan / Dior

Jedinstvena zbirka

Istog dana, video Kim Jones i Thibo Denis objavljen je na Christian Dior YouTube stranici i web stranici branda. Sve je počelo tako što je Jones Denis pokazivao svoju kolekciju AJ1-a i prisjećao se svojih favorita. Ovaj kratki razgovor dao je pravi uvid u to zašto je Air Jordan 1 odabran kao silueta za domaćinstvo ove suradnje - Jones je bio i pravi je obožavatelj marke, prikupivši svoje dizajne od rane dobi. On je nastavio opisivati kako je morao podijeliti troškove svog prvog para sa svojim prijateljima, samo kako bi oni mogli uživati noseći ga par dana u tjednu. Denis je čak pokazao neke nevjerojatno rijetke koloture, uključujući i onu čiji je jedini vlasnik njegov dizajner, umjetnik Hiroshi Fujiwara. Zatim, video je predstavio Martin Lotti, koji je izjavio da je AJ1 započeo kulturu prikupljanja tenisica, pa se činilo kao savršen model za ekskluzivnu, ograničenu nakladu koju su izradila dva kultna brenda. Nakon toga, video je otišao u dizajnerske i proizvodne procese, objašnjavajući da je napravljen da izgleda kao autentični Air Jordan 1 koristeći vrhunsku talijansku kožu. U stvari, odabrali su materijale koje Nike nikada prije nije koristio za stvaranje luksuznog proizvoda koji je zadržao košarkašku baštinu izvornog dizajna. Spomenuta je i Air Dior kolekcija kapsula, s sofisticiranim izvansudskim izgledom i uličnim rubom Michael Jordan, kao i s izgledom baštine obiju marki koje su navedene kao glavne inspiracije. Pred kraj videa, nadolazeća NBA zvijezda Rui Hachimura viđena je kako modelira dio odjeće zajedno s drugim modelima koji su se već pojavili u Diorovim Instagram postovima.

Osim što je bio sljedbenik brenda Jordan, Jones je bio veliki obožavatelj samog čovjeka. Dan nakon objavljivanja tenisice Air Dior, British Vogue je objavio članak o njenom stvaranju iz perspektive Jones. Otkrilo se da je to bila prva modna suradnja koju je Jordan započeo te da su tenisice izradili stručnjaci u Diorovoj tvornici kožnih proizvoda. Razmišljajući o odnosu između Jones i Jordan, objašnjeno je da su se njih dvojica upoznali u Monacu i ponovno u Chicagu prije nego što je cipela puštena, a Jones je bio oduševljen kad je čuo da je Jordan obožavatelj dizajna. Još jedna važna osoba bila je i na njihovom prvom sastanku u Monacu - nitko drugi osim Travis Scott, koji je također izrazio svoju sklonost tenisicama.

© Jordan / Dior

"Višeslojni umjetnik"

Istog dana kad je objavljen ovaj članak, Scott se pojavio na Diorovoj Instagram stranici. Kao i 25. lipnja, 9. srpnja bio je još jedan veliki dan za Diorove društvene medije jer su ukupno četiri postova izašla na njihovom Instagram profilu. Prvi je bio video Scottova modeliranja raznih stvari iz kolekcije dok je njegova pjesma "Highest in the Room" svirala u pozadini. Uključivala je krupne planove s logom Jumpmana i novim znakom Air Dior uz naslov koji je pozivao čitatelje da "otkriju kompletnu #AirDior kapsulu sastavljenu od tenisica, gotovih za nošenje i dodataka". Ponovno je na taj način angažiran istaknuti fotograf u obliku Hugo Scott, koji je poznat po svojem portretnom radu u modnoj industriji i svojoj sposobnosti da spontano zabilježi stvarnu prirodu svojih subjekata.

© Jordan / Dior

Škotski fotograf također je bio zaslužan za još dvije objave postavljene tog dana, a obje su sadržavale upečatljivije slike Travis Scott. Reper je u svakoj objavi bio opisan kao "višestruki umjetnik", dok je u jednoj rečeno da "kapsula @MrKimJones... hvata pravi košarkaški lifestyle duh povezan s @Jumpman23", a u drugoj da "kolekcija... kanalizira inspiracije iz trezora @Jumpman23 i Diora u rezolutno suvremenom stilu klasične sportske odjeće koja gleda na fino brušeni stil NBA prvaka Michael Jordan".

Dior savoir-faire

Posljednja od četiriju dužnosti 9. srpnja išla je neznatno različitim smjerom, usredotočujući se na proizvodni proces. Skup od šest slika prikazao je neke od trenutaka iza scene iz produkcije tenisice i drugih elemenata kolekcije. Intrigantne fotografije, koje su ovog puta uslikali venezuelanski fotograf Alfredo Piola i francuski umjetnik Valentin Hennequin, stvorile su atmosferu stila, sofisticiranosti i elegancije kroz prikaz vrhunske izrade. U međuvremenu, u komentaru je naglašena kombinacija stilova nastalih kroz suradnju: "Od krojenja do obrade kože, ultimativni #DiorSavoirFaire stapa se s privlačnošću američke sportske odjeće, inspiriran na i izvan terena stil legendarnog košarkaša Michael Jordan." Slike su pokazale neke od najznačajnijih aspekata dizajna, od majstorski prilagođenog sako do osjetljivih gumba Air Dior i preciznog izrade na swooshevima.

© Jordan / Dior
© Jordan / Dior

Strastveni projekt

Sljedećeg dana Dior je nastavio svoju Instagram kampanju s još dvije objave. Prve su prikazane slike Alfredo Piola od modela iz ranijih postova, kao i slike šik Air Dior kožne torbice i novčanika. Kao i u prethodnim postovima, komentar je privukao pažnju na nasljeđe oba brenda i "fuziju košarkaške kulture i umjetničke sofisticiranosti". Također se po prvi puta referirao na "linijski logo s potpisom", simbol za koji je Kim Jones rekao da mu daje osjećaj luksuza i kulture putovanja iz 1960-ih. Također je opisao "must-have look" u kolekciji, uključujući "kante šešire, ogrlice i žakarske kravate". Drugi post od 10. srpnja bio je ponavljanje videozapisa s YouTube kanala marke Kim Jones koji govori Thibo Denis o svojoj kolekciji Air Jordan 1s. Komentar je to opisao kao "strastveni projekt za @MrKimJones", dok se za kapsulu govorilo kako je "suštinski moderna s osjećajem kreativne slobode". 

© Jordan / Dior
© Jordan / Dior

Tim sposoban za izvanrednu suradnju

Suradnja Jordan x Dior predstavljala je nevjerojatan spoj dvaju najcjenjenijih svjetskih brandova, koji je kulminirao u revolucionarnoj tenisici. Prema riječima Thibo Denis, unatoč tome što je napravljena od strane luksuznog brenda, cipela je stvorena kako bi privukla tenisice koje će očarati njezini fini detalji i uvjerljiva priča, koje su majstorski konstruirane kolekcijom talentiranih pojedinaca koji su se sjedinili oko projekta. Od vizionarskih umova dizajnera Kim Jones i Thibo Denis do inspirativnog Michael Jordan; od umjetničkog talenta Hugo Scott i Brett Lloyd do stila i stručnosti Travis Scott i Sean Wotherspoon, cijela je ova grupa ispričala apsorbirajuću priču o ekskluzivnoj kreaciji koja je nadilazila svijet sportske odjeće, što je dovelo do jednog od najznačajnijih izdanja tenisica u Jordanovoj povijesti.

Read more

SPORTSHOWROOM koristi kolačiće. O našoj politici prema kolačićima.

Nastavak

Odaberite svoju zemlju

Europa

Amerike

Azija Pacifik

Afrika

bliski istok